خاورمیانه

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی منطقه خاورمیانه را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

مقامات ترک نقش قابل‌توجهی در ایجاد خسارت‌های سیاسی برای کشور داشتند اگر ترکیه می خواهد که به نتایجی مثبت در سیاست خارجی خود برسد، بایستی برخی رویه‌های خود در این عرصه را مورد بازنگری قرار دهد.
نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی با بیان اینکه ما به لحاظ مفهومی طرفدار رویکردی متفاوت هستیم و بر اساس این درک پیش می‌رویم عنوان کرد که همه ما در یک قایق هستیم و هیچ جبهه متحدی علیه ایران در مذاکرات وین وجود ندارد.
منابع عراقی اعلام کردند؛

حمله هوایی گسترده ترکیه به اقلیم عراق

منابع عراقی از حمله هوایی ترکیه به شمال عراق خبر دادند و اعلام کردند که این حملات سبب ایجاد رعب و وحشت در میان ساکنان شده است.
در نشست وزیران امور خارجه ایران و آذربایجان در باکو؛

اعلام آمادگی ایران برای صدور خدمات فنی و مهندسی به آذربایجان

حسین امیرعبداللهیان آمادگی تهران را برای صدور خدمات فنی و مهندسی و به کارگیری سایر توانمندی های کشور در زمینه های مورد نیاز به منظور بازسازی مناطق آزاد شده جمهوری آذربایجان اعلام کرد و اهمیت اقدام در این زمینه را برای کمک به تسریع در توسعه این مناطق یادآور شد.

الدیلمی در آیین تشییع پیکر شهید حسن ایرلو سفیر ایران در یمن؛

شهادت ایرلو سند جنایات رژیم سعودی علیه مردم یمن است!

سفیر یمن در تهران، شهید ایرلو را مرد واقعی و مجاهد الهی توصیف کرد و گفت: شهادت ایرلو بزرگترین سند جنایت‌های رژیم سعودی است که در این سال‌ها علیه مردم بی‌گناه یمن انجام داده و می‌دهد.

تحولات یمن بیانگر تغییرات اساسی در دو عرصه سیاسی و نظامی است. در عرصه سیاسی، روند تحولات، پایان یافتن ابتکارات جبهه سعودی و حامیان غربی آن را تداعی می‌کند و در عرصه نظامی، روند تحولات، بن‌بست مطلق را در جبهه سعودی و حامیان آن به عیان نشان می‌دهد.
در جهت بررسی تحولات منطقه صورت گرفت؛

عزیمت امیرعبداللهیان به باکو

وزیر امور خارجه کشورمان به جهت گفتگو و تبادل نظر برای گسترش مناسبات دوجانبه ایران و آذربایجان در راس هیئتی عازم باکو شد.
بهاروند در واکنش به بیانیه ضد ایرانی کشورهای حاشیه خلیج فارس و انگلیس؛

کشور های عربی بدانند؛ راه امنیت و دوستی در منطقه از تهران می گذرد نه از لندن!

سفیر کشورمان در انگلیس با انتشار پستی در اینستاگرام به بیانیه انگلیس و کشورهای حاشیه خلیج فارس در خصوص ایران واکنش نشان داد.
امیرعبداللهیان درپی شهادت سفیر ایران در یمن؛

ایرلو صدای رسای حقانیت مظلومیت مردم یمن بود

وزیر امور خارجه کشورمان با صدور پیامی ضمن تسلیت به مناسبت شهادت سفیر کشورمان در یمن گفت: ایرلو تمامی تلاش خود در عرصه‌های مختلف را صرف خدمت صادقانه نمود و در مأموریت اخیر خویش، مدافع و صدای رثای حقانیت و مظلومیت مردم یمن بود.
سرلشگر رشید در هشدار کوبنده به تهدیدات رژیم صهیونیستی؛

بی درنگ تمام مراکزتان را با خاک یکسان می کنیم!

سرلشکر رشید در واکنش به تهدیدات رژیم صهیونیستی گفت: در صورتی که تهدیدات علیه مراکز هسته‌ای کشور جنبه عملی به خود بگیرد، نیروهای مسلح ایران تمامی مراکز، پایگاه‌ها، مسیر و فضای استفاده ‌شده برای عبور و مبداء تجاوز را مورد حمله کوبنده قرار می‌دهند.