خاورمیانه

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی منطقه خاورمیانه را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در جریان سفرش به شهر رام‌الله، بر آغاز روند واقعی صلح در خاورمیانه تاکید کرد.
اهمیت خبر مصادره اموال توقیف شده افغانستان در آمریکا توسط رئیس‌جمهور این کشور بسیار بیش از آن چیزی است که در دنیا و خصوصا در ایران به آن پرداخته شد.
سفیر ایران در دمشق:

جنگ سوریه تمام نشده است

سفیر ایران در سوریه گفت: ایران و روسیه درخصوص حفظ نظام سوریه هم نظر هستند.
اقدام رئیس جمهور آمریکا برای مصادره نیمی از دارایی‌های مردم افغانستان با واکنش‌های گسترده روبرو شده است، برخی با انتقاد از چنین اقدامی تاکید کرده‌اند که غرامت هزاران شهید و زخمی افغان را باید از چه کسی گرفت؟
کره جنوبی در پی افزایش مناقشه و تنش ها در اوکراین، سفر به همه مناطق این کشور را برای شهروندانش ممنوع کرد و از کسانی که در اوکراین به سر می برند درخواست کرد تا به سرعت این کشور را ترک کنند.
رهبر کره شمالی با ارسال پیام تبریک پیروزی انقلاب اسلامی به رئیس‌جمهور ایران، آرزوی رفاه و توسعه بیشتر برای ایران کرده و خواستار توسعه روابط دو کشور شد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان در ابتدای ورود به عمان بر ارتقاء و تعمیق روابط اقتصادی بین دو کشور با شناسایی تأکید کرد.
یکی از محافظان «معمر قذافی» ادعا کرد، رهبر سابق لیبی، کشته نشده و هنوز زنده است.
یک کارشناس آسیای میانه در گفت وگو با پرسون مطرح کرد؛

روی خوش طالبان به صادرات کالا از ایران/ تجارت اندک ایران_ افغانستان

صادرات کالا از مهم ترین درآمدهای کشور به حساب می آید، اما کشورمان به واسطه تحریم ها آن طور که باید توان صادرات ندارند و از این درآمد بین المللی محروم است.