خاورمیانه

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی منطقه خاورمیانه را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

می‌توان گفت بن بست سیاست‌های آمریکا در غرب آسیا و اطراف روسیه باعث شد که در نهایت جریان‌های روس گرا بتوانند مجدداً قدرت را به دست آورند، این یعنی شکست پروژه انقلاب رنگی برای آمریکایی‌ها.
خبرگزاری رسمی سوریه از حمله موشکی بامداد امروز رژیم صهیونیستی از سمت جنوب بیروت به برخی مناطق در حومه دمشق خبر داد.
معاون فرمانده کل نیروهای مسلح امارات با ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین طی تماسی تلفنی درخصوص مهم‌ترین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کردند.
گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله انتحاری به مسجد شیعیان لحظاتی قبل از شروع نماز جمعه در شهر پیشاور در شمال غرب پاکستان را که دست کم ۵۶ کشته و حدود ۲۰۰ زخمی برجای گذاشت، پذیرفت.
وزیر خارجه عربستان گفت: بهترین راه برای تعامل با این بحران تقویت مذاکره میان دو طرف برای رسیدن به یک راهکار سیاسی است که امنیت و ثبات را در منطقه و جهان به وجود بیاورد.
یک منبع نظامی لیبی به العربی الجدید گفت: جنگجویان واگنر روسیه، خاک لیبی را ترک کرده‌ و راهی اوکراین شده‌اند.
سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، امروز (چهارشنبه)، با «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق در بغداد دیدار و گفت‌و‌گو کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه:

قطعنامه شورای امنیت درباره یمن

سخنگوی وزارت خارجه گفت: قطعنامه شورای امنیت درباره یمن تبعات منفی در مسیر صلح دارد.
«عربستان سعودی با استفاده از اهرمِ اعطای کمک‌های اقتصادی به پاکستان، عملا این کشور را در دستورکار‌های خود جذب کرده است. رهبری پاکستان نیز به این کمک‌ها چشم دوخته تا بتواند چالش‌های اقتصادی خود را مخاطب قرار دهد. درست به همین دلیل است که شاهدیم در عرصه سیاست خارجی نیز پاکستان عملا چرخش قابل توجهی را به سمت سعودی‌ها از خود نشان می‌دهد.»