خاورمیانه

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی منطقه خاورمیانه را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

مهمترین اخبار

آمریکا و اسرائیل مشترکا برنامه ریزی کرده اند تا از راه دیگری وارد شوند و با عملیات نرم حماس را از صحنه خارج کنند.  آیا آنها در این توطئه موفق خواهند شد؟  بی تردید مقاومت نیز با اطلاع از جزئیات این توطئه طرح خاص خود را برای مقابله با آن دارد و هفته های آینده ابعاد این طرح را مشخص خواهد کرد.
نیویورک تایمز در گزارشی نوشت که غرب برای گفت‌وگو با پوتین یا ایران از بازرسان دیدبان هسته‌ای سازمان ملل کمک می‌گیرد.

رهبر انصارالله یمن تاکید کرد: آمریکایی‌ها با بمب‌هایی که شهرها و غیرنظامیان فلسطینی را هدف قرار می‌دهند، نقش اساسی در تجاوز به غزه دارند.

رئیس‌جمهور اوکراین هشدار داد ارتش کشورش با وضعیت نظامی «بسیار دشواری» در آن منطقه روبرو است. او همچنین گفت که کی‌یف نیرو‌های کمکی بیشتری را روانه این منطقه کرده است.
دبیرکل سازمان ملل ضمن محکوم کردن حملات اسراییل به رفح گفت : شهرک‌نشینان اسرائیلی به طرز وحشتناکی مانع رسیدن کمک ها به نوار غزه می شوند.

رئیس‌جمهور عراق درباره مسائل موجود در میان کشور‌های عربی به استثنای مسأله فلسطین، توضیحاتی ارایه داد. وی گفت : رابطه عراق با ایران تاریخی و قوی است و برخی اتهام‌ها به ایران، نادرست است و این کشور در امور عراق، هیچگونه دخالت نظامی ندارد.»
​ولیعهد عربستان ضمن اعلام حمایت کشورش از تشکیل کشور مستقل فلسطین گفت: جامعه جهانی باید تجاوز وحشیانه علیه برادران فلسطینی ما را متوقف کند.

چین خواستار حل مشکل اوکراین است و به همین دلیل طرحی را ارایه داده است که برای حل و فصل پرونده اوکراین واقع‌بینانه خواهد بود وزیر امور خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) از آن استقبال کرد زیرا بر علل اصلی درگیری تمرکز دارد.