خاورمیانه

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی منطقه خاورمیانه را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

مهمترین اخبار

سید عبدالملک بدرالدین الحوثی، برادر جوان او که اکنون رهبری انقلاب یمن را برعهده ‌دارد دقیقا همان شیوه امام عزیز و رهبر معظم انقلاب را برگزیده است. این را می‌شود از نوع نگاه و رفتار ایشان به آمریکا، رژیم صهیونیستی و اسلام متوجه شد. قطعا انتخاب الگوی مناسب، یکی از مهم‌ترین دلایل این موفقیت‌هاست. وگرنه کدام منطق می‌پذیرد، فقیرترین کشور عرب در مقابل ثروتمندترین قدرت‌های دنیا، این‌گونه بدرخشد؟
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد: جنگ در شهر رفح آغاز می‌شود و هیچ جای خاورمیانه برای حماس امن نیست.
به نظر می‌رسد با گذشت ۵ ماه از جنگ به رغم تلاش های مستمر رژیم صهیونیستی به منظور هجمه علیه سازمان آنروا، کشورهای غربی به تدریج با درک نیت سوء مقامات اسرائیلی در تلاش اند تا ضمن تجدیدنظر در سیاست پیشین خود، همکاری خود با آنروا را از سر گیرند.
دبیر کل سازمان ملل متحد امروز (دوشنبه) با بیان اینکه «حقوق بین‌الملل بشردوستانه نابود شده است»، گفت: با وجود اینکه ماه مبارک رمضان آغاز شده است اما کشتار، بمباران و خونریزی در غزه ادامه دارد.
نخست وزیر اسرائیل، اظهارات جو بایدن درباره این که رویکرد او در قبال جنگ غزه «بیش از کمک به اسرائیل، به اسرائیل آسیب می‌زند» را رد کرد.
یکی از رهبران حماس با اشاره به اینکه این جنبش به ادامه مذاکرات پایبند بوده و هرگز توقف آن را اعلام نکرده گفت: ما به شروط خود جهت رسیدن به آتش‌بس دائمی پایبندیم و این نتانیاهو است که موجب شکست مذاکرات می‌شود.
به میزانی که به دلیل استقامت مردم غیور غزه، افق جنگ برای اسرائیل و حامیان خارجی آن تاریک است، افق مقاومت فلسطین در غزه به دلیل اثبات شدن ناکارآمدی اقدامات ارتش، روشن می‌باشد و پیش از این‌ها وعده‌های پی‌در‌پی الهی در پیروزی مؤمنین و حمایت وسیع از آنان هم هست. ماه مبارک رمضان در پیش است و انفجار خشم مردم روزه‌دار کرانه باختری به کابوس آمریکا، اسرائیل و عوامل آن‌ها تبدیل شده است. «وَمَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ.»