خاورمیانه

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی منطقه خاورمیانه را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

وزارت امور خارجه آلمان در پی اعلام حکم دادگاه لاهه در خصوص محکومیت شهرک‌سازی صهیونیست ها در اراضی اشغالی و ضرورت تخلیه فوری آنها، اعلام کرد که این کشور از سیاست اشغالگری رژیم صهیونیستی حمایت نخواهد کرد.

صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد که از ابتدای تجاوز به نوار غزه در هفتم اکتبر۲۰۲۳(۱۵ مهرماه ۱۴۰۲) ۱۴۳ کودک در کرانه باختری به شهادت رسیده اند.

پایگاه خبری اسرائیل بدون سانسور نوشت: برخی منابع از پرواز و گشت‌زنی جنگنده‌های اسرائیلی بر فراز قدس، کرانه باختری و مناطق شمالی فلسطین اشغالی خبر دادند.
سخنگوی حکومت سرپرست افغانستان ضمن محکوم کردن جمله رژیم صهیونیستی به بندر الحدیده یمن از سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای تأثیرگذار منطقه درخواست کرد تا جلو جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و منطقه را بگیرند.

رسانه آمریکایی نوشت حمله رژیم صهیونیستی به بندر الحدیده در یمن، موجب ایجاد بازدارندگی در فعالیت‌های ارتش یمن نخواهد شد و تنها شرایط غیرنظامیان را بدتر خواهد کرد.

وزارت خارجه حکومت سرپرست افغانستان اعلام کرد: متعهد به همکاری با تهران برای تامین امنیت مشترک هستیم و هیچ خطری از سوی مرزهای ما متوجه ایران نخواهد بود.

رییس ستاد ارتش اسرائیل در غزه:

ایران مثل یک اختاپوس است

رییس ستاد ارتش اسرائیل در بازدید از رفح در غزه گفت: ایران مثل یک اختاپوس است و بازوهای زیادی دارد، شما اینجا با یک بازوی آن مبارزه می‌کنید، و در جبهه‌های دیگر ما با بازوان دیگر آن درگیریم.
از زمان تاسیس سازمان ملل متحد در سال ۱۹۴۵، ایالات‌متحده با استفاده از نفوذ خود مقر این سازمان را در نیویورک قرار داد. تامین ۲۲ درصدی بودجه سازمان بهداشت جهانی، یونسکو و یونیسف جملگی بیانگر عمق فاجعه‌ای است که بشریت با آن دست و پنجه نرم می‌کند.