ایران در جهان

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی ایران در جهان را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

روزنامه جروزالم‌پست در واکنش به نامه رهبر انقلاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا نوشت که «رهبر ایران از دانشجویان آمریکا خواست تا به مبارزه شرافتمندانه علیه رژیم سفاک ادامه دهند.»

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست بررسی وضعیت بهداشت در اراضی اشغالی فلسطین با بیان این که سیستم بهداشتی در فلسطین اشغالی زیر آتش است، گفت: جنایات رژیم صهیونیستی نشان‌دهنده ماهیت مطلقاً رها شده این رژیم جعلی در ارتکاب جنایات است.
وزیر کشور عراق به دعوت فرمانده کل انتظامی وارد فرودگاه مهرآباد شد و از سوی جانشین فراجا مورد استقبال قرار گرفت.

سرپرست ریاست جمهوری با تاریخی و برادرانه خواندن رابطه جمهوری اسلامی ایران و عمان، تصریح کرد: ظرفیت‌های استفاده نشده‌ای در دوکشور، به ویژه در بخش اقتصادی وجود دارد که در صورت بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها، تعاملات و تبادلات تجاری فیمابین تا چندین برابر میزان فعلی افزایش خواهد یافت.

سرپرست وزارت خارجه کشورمان در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه عمان گفت: ایران و عمان با هم همکاری‌های جدی و موثر در دوره پیش رو خواهند داشت.
مجمع عمومی سازمان ملل به احترام آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور شهید ایران و همراهان او از جمله حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در سانحه سقوط بالگرد، یک دقیقه سکوت کرد.