ایران در جهان

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی ایران در جهان را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی باز هم برای حفظ جایگاه خود گزافه‌گویی‌‌هایی علیه جمهوری اسلامی ایران بر زبان راند.

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در حالیکه مذاکرات وین در انتظار تصمیم سیاسی واشنگتن است، اعلام کرد شکاف ها و اختلافات با ایران بر سر پیش نویس پیشنهادی هنوز باقی است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که این رژیم در توافق با آمریکا، برای "جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای" از آزادی عمل کامل برخوردار خواهد بود.
تد کروز سناتور جمهوریخواه ایالت تگزاس آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز، با انتقاد از سیاست‌های بایدن در قبال ایران مدعی شد دولت بایدن از هر راهی برای اظهار ضعف و مماشات در برابر دشمنان آمریکا به ویژه ایران و گروه‌های مورد حمایتش استفاده می‌کند.

میخائیل اولیانوف سفیر و نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی وین و نماینده این کشور در مذاکرات ۱+۴ با ایران در توییتی تاکید کرد که ایران خلأها و ابهامات در توافق را نخواهد پذیرفت.
وزارت خارجه قطر در بیانیه ای در این رابطه نوشت که محمد بن عبدالرحمن در این گفت‌وگوی تلفنی بار دیگر بر امیدواری دوحه برای رسیدن به توافق میان تهران و واشنگتن در راستای احیای برجام تاکید کرد.
مقامات اتحادیه اروپا در هفته‌های اخیر مدعی بودند که ایران و واشنگتن بیش از هر زمان دیگری به توافق نزدیک شده‌اند و کمتر از یک هفته دیگر توافق امضا خواهد شد.
رییس رژیم صهیونیستی در سفر به آلمان با مطرح کردن ادعاهایی علیه ایران، درباره هر گونه توافق احتمالی در مذاکرات وین ابراز نگرانی کرد.
یک مقام اروپایی تأکید کرد: پاسخ ایران را فقط می‌توان این‌طور دید که آنها نمی‌خواهند این توافق را به سرانجام برساند، آن‌هم زمانی که ما خیلی به توافق نزدیک بودیم.
یک مقام آمریکایی در گفت وگو با دو رسانه آمریکایی در پی توقیف دو شناور تجسسی خود از سوی ایران مدعی شد که دوربین‌های این شناورها مفقود شده است.
وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگوی تلفنی با همتای عمانی خود در ششم شهریور ماه با اشاره به اینکه پاسخ طرف آمریکایی با دقت در حال بررسی است، گفت: ایران با پایان یافتن بررسی و جمع بندی نظرات خود را اعلام خواهد کرد.
یک تحلیلگر ایرانی امور بین‌الملل در پاسخ به واکنش آمریکا به پاسخ جدید ایران اظهار داشت، برای ایران واژه «سازنده» به معنای رسیدن به توافق متعادل و ضمانت‌دار است.
ساعاتی پس از ارائه پاسخ ایران به اتحادیه اروپا، واشنگتن که عموماً تلاش دارد توپ را در موضوع مذاکرات وین در زمین ایران بیاندازد، مدعی شد که پاسخ ایران سازنده نبوده است.
روزنامه عبری «هاآرتص» به‌تازگی در گزارشی به قلم «یوسی ملمن» تحلیلگر اطلاعاتی این روزنامه صهیونیستی تأکید کرد که تل‌آویو هیچ گونه گزینه نظامی‌ علیه ایران ندارد و تنها در حال فریب مردم است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: گفت: رفتار طرف آمریکایی اخیرا یک مقدار متفاوت از قبل شده است در نتیجه با توجه به یادداشت اخیر آمریکا ممکن است که دسترسی به توافق زمان ببرد.
کاخ سفید طی بیانیه‌ای گفت که رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره «تهدیدهای ایران» و ممانعت از دستیابی ایران به سلاح اتمی صحبت کرده است.