ایران در جهان

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی ایران در جهان را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

ایران و الجزایر در پایان سفر رسمی رئیس جمهور کشورمان به الجزایر، در بیانیه‌ای رسمی تصریح کردند که سران دو کشور از کیفیت گفت وگوها و نتایج مثبت به دست آمده در این سفر رسمی که نشان‌دهنده اراده راسخ و مشترک برای تقویت بیشتر همکاری‌های موجود به منظور تنوع بخشیدن و تقویت آن‌ است، رضایت داشتند.
رایزن حقوق‌بشر نمایندگی ایران بیان کرد: آلمان با سابقه سیاه خود که اعتبار اخلاقی، حقوق بشری و سیاسی را برای عضویت در شورای حقوق بشر از دست داده است، نمی‌تواند درباره حقوق بشر به ایران نظر بدهد.
وزیر نیرو در سفر به تاجیکستان بیان کرد: پروژه راغون در حال انجام است و این سد با حجم آب ۱۴میلیارد مترمکعب، ۳۶۰۰ مگاوات نیروگاه و ۱۰۰ کیلومتر تونل به عنوان مرتفع‌ترین سد جهان در دست ساخت است و شرکت‌های متعدد و فعال ایرانی نیز در این پروژه مشغول به کارند.
جان کربی ادعا کرد: این تحریم‌ها به دلیل «نقض حقوق بشر، گروگانگیری، تولید موشک و هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) و برنامه‌های هسته‌ای ایران اعمال شده‌اند.
تحلیلگر ارشد شبکه سی‌ان‌ان تأکید کرد آمریکا باید این ایده که حکومت ایران سقوط می‌کند را کنار بگذارد. فرید زکریا همچنین سوابق رفتاری آمریکا را علت تنفر ایران از آمریکا توصیف کرد.
مجری شبکه سی‌ان‌ان با برشمردن دلایل نفرت ایرانی‌ها از آمریکا در طول تاریخ که به ادغان او ناشی از اقدامات خصمانه واشنگتن علیه تهران در طول سالیان متمادی بوده، نوشت بعید است روابط ایران و آمریکا بهبود یابد.
"کایرلو بودانوف" رییس اداره اطلاعات نظامی اوکراین ادعاهای غرب درباره انتقال موشک‌های دوربرد از ایران به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را رد کرده و تاکید کرد که این اطلاعات واقعیت ندارند.
معاون نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با اشاره تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه به مناسبت دومین سالگرد جنگ روسیه و اوکراین و با تکرار ادعاهای ضد ایرانی اعلام کرد که این تحریم‌ها حمایت ایران از روسیه در جنگ اوکراین را هدف قرار داده است.