ایران در جهان

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی ایران در جهان را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

شامگاه چهارشنبه بود که «کاظم غریب آبادی» نماینده ایران در آژانس از آغاز فعالیت تحقیق و توسعه طراحی سوخت جدید راکتور تهران خبر داد و گفت: تمامی این مراحل به اطلاع آژانس رسیده و می رسد ‌و بازرسان نیز سه روز قبل، از کارخانه تولید صفحه سوخت بازدید کردند.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: آنهایی که ادعا می‌کردند سایه جنگ را از سر ملت کنار می‌زنند، موفق نشدند و تهدیدات آمریکا علیه ملت ما بعد از لبخندهای دیپلماتیک بیشتر شده است.
در رزمایش اقتدار دریایی ۹۹ نداجا صورت گرفت:

جولان موشک‌های کروز دریایی ارتش در قلب مکران

یگان‌های نیروی دریایی ارتش در مرحله نهایی رزمایش اقتدار دریایی ۹۹ با شلیک انواع موشک‌های کروز دریایی اهداف خود را مورد اصابت قرار دادند.
بهشتی پور در گفت‌وگو با پرسون؛

جنگ ایران و آمریکا قابل پیش بینی نیست

یک کارشناس بین الملل گفت: ترامپ اراده کرد با تحریم های حداکثری مردم ایران را به زانو در بیاورد ولی عملا دیدیم که چنین نشد واین مسیر رشد ایران ادامه پیدا کرد.

کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با پرسون:

غنی‌سازی 20 درصد یک ضرورت ملی است

غنی‌سازی ۲۰ درصد یک حق قانونی و یک نیاز و ضرورت ملی است که در دستور کار قرار گرفته است و ممکن است که نیازهای تکنولوژیکی کشور این ضرورت را ایجاد کند که ما در سطوح بالاتری دست به غنی‌سازی بزنیم. بنابراین نیازهای تکنولوژیکی و ضرورتی که ما در سطح ملی به آن نیاز خواهیم داشت، تعیین کننده سطح غنی‌سازی است.
نیک بین در تذکر شفاهی:

بازرسان آژانس را اخراج کنید

نماینده مردم کاشمر گفت: در صورت عدم لغو تحریم‌ها باید دولت بازرسان آژانس را از کشور اخراج و اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف کند.
تحلیلگر مسائل بین الملل در گفت و گو با پرسون:

پیام توقیف کشتی کره‌ای؛ ایران مقتدرانه در خلیج فارس حضور دارد

با توجه به بحث‌هایی که در یکی دو هفته اخیر به دلیل حضور آمریکایی‌ها و برخی کشورهای دیگر که به دنبال اجرای یکسری برنامه بودند، در خلیج فارس وجود داشت، توقیف کشتی کره‌ای بار دیگر اقتدار ایران را به رخ جهانیان کشید و نشان داد که ایران با اقتدار در خلیج فارس حضور دارد و چنانچه کشوری بخواهد چه در بحث محیط زیست و چه در بحث‌های دیگر در آب‌های خلیج فارس مشکل ایجاد کند سپاه مقتدرانه حضور دارد و بنا به درخواست سازمان‌های ذی‌ربط وارد میدان می‌شود همانگونه که با تخلف کشتی کره‌ای وارد عمل شد و کشتی را توقیف کرد تا دادگاه تکلیف آن را مشخص کند.
در نامه ایران خطاب به مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام شد؛

هشدار ایران در خصوص پیامدهای منفی برنامه توسعه تسلیحات هسته‌ای رژیم صهیونیستی

سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی مستقر در وین، با ارسال نامه ای به رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی، ضمن هشدار درخصوص پیامدهای منفی برنامه توسعه تسلیحات هسته ای رژیم صهیونیستی، خواستار ایفای مسئولیت جدی آژانس در رسیدگی به این نگرانی منطقه ای و بین المللی شد.
شبکه سی. بی. اس مدعی شد که کنترل‌کنندگان ترافیک هوایی نیویورک یک پیام صوتی هشداری تهدید آمیز مبنی بر مورد هدف قرار گرفتن کاخ کنگره آمریکا در انتقام از ترور سردار شهید قاسم سلیمانی دریافت کرده است.
رییس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه در حال حاضر هر ساعت ۱۷ تا ۲۰ گرم اورانیوم ۲۰ درصد تولید می کنیم، ‌گفت: ماهانه ۸ تا ۹ کیلوگرم توان تولید داریم تا به ۱۲۰ کیلو پیش بینی شده در قانون برسیم.
سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه اقدامات، تحرکات و برخی شیطنت‌های ایالات متحده از چشم ما پنهان نیست، گفت: پیام‌های لازم از مجاری مختلف با صراحت و شفافیت به واشنگتن داده شده است. به کشورهای منطقه هم گفته شده، در دام این شیطنت‌ها نیفتند.