ایران در جهان

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی ایران در جهان را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان اظهار کرد: در طول دو هفته گذشته و در جریان برگزاری دور چهارم مذاکرات وین پیشرفت‌های خوبی در جریان مذاکرات انجام شده است و چند موضوع کلیدی باقی مانده که نیاز به بررسی بیشتر و تصمیم‌گیری در پایتخت‌ها است .
وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به دیدار اخیرش با وزیر خارجه ایتالیا اظهار کرد: در این دیدار برای بازگشت ایتالیا به عنوان یک شریک قدیمی ایران به صحنه اقتصادی کشور صحبت‌های خوبی انجام شد.
یک روزنامه آلمانی مطرح کرد:

تاثیر لغو سفر ظریف به اتریش بر "مذاکرات وین"

یک روزنامه آلمانی با اشاره به موقعیت فعلی مذاکرات احیای برجام که در وین برگزار می‌شود، به تاثیر لغو سفر دوجانبه وزیر خارجه کشورمان به اتریش پرداخت.
دفتر حافظ منافع ایران در قاهره:

هیبت دروغین اسرائیل هیچ‌گاه بازسازی نخواهد شد

دفتر حافظ منافع ایران در مصر در توئیتی نوشت که خانه‌های ویران شده غزه بازسازی خواهد شد اما هیبت دروغین اسرائیل هیچ‌گاه بازسازی نخواهد شد.
یک تحلیل‌گر مسائل بین‌الملل با تاکید بر اینکه مذاکرات منطقه‌ای و وین بر یکدیگر اثر متقابل دارند، گفت: یعنی هم مذاکرات برجام بر روابط منطقه‌ای ایران تاثیر دارد و هم روابط منطقه‌ای ایران بر روی پیشرفت مذاکرات وین تاثیرگذار است.
نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی با بیان اینکه گفت‌وگوها در وین درخصوص چگونگی احیای برجام ادامه دارد، تصریح کرد: روند تهیه پیش نویس در جریان است.
امروز بایدن از همان فشارها و تحریم‌های که ترامپ به اجرا گذاشت به عنوان اهرم فشار استفاده می‌کند اما چون شعار انتخاباتی‌اش این بوده که به برجام برخواهیم گشت و موضوع هسته‌ای ایران را حل خواهیم کرد، بهانه‎هایی از این قبیل می‌تراشد که مذاکرات را طولانی و فرسایشی کند تا عملاً هیچ نتیجه و عایدی برای جمهوری اسلامی ایران نداشته باشد. از طرف دیگر مرحله به مرحله پیچ‌های فشار را به بهانه‌های مختلف محکم‌تر کند.
نشنال اینترست روایت کرد؛

تنها گزینه جو بایدن در رابطه با ایران

این ادعا که دونالد ترامپ و دولت وی با تکیه بر کارزار فشار حداکثری علیه ایران توانسته اند اهرم فشار موثری را به دولت بایدن جهت تحت فشار قرار دادن ایران، با هدف هدایت این کشور به مسیر مطلوب خود ارائه کنند، صرفا یک توهم است.
وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد: اهمیت انتخابات آینده در سوریه موضوع مشتر ک ایران و سوریه است که ما اعتقاد داریم این انتخابات برای صلح و امنیت و ثبات و پیشرفت در سوریه اهمیت بسیار زیادی دارد.
معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به روند مذاکرات وین و تلاش ایران برای احیای برجام گفت: از همین فردا آماده‌ایم که اگر تحریم ها به شکلی که قابل راستی آزمایی باشد برداشته شوند، به اجرای کامل برجام برگردیم.
وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در گفت و گویی با مطرح کردن ادعاهایی علیه ایران و نقش آن در منطقه، از سیاستی که دولت جو بایدن در قبال ایران اتخاذ کرده است، انتقاد کرده و گفت که این موضوع به افزایش تنش کشورهای منطقه با رژیم صهیونیستی منجر خواهد شد.