ایران در جهان

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی ایران در جهان را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

تصمیم جدید جمهوری اسلامی ایران به معنای تمدید توافق سه ماه پیش که منقضی شده، نمی باشد، بلکه تصمیمی یکجانبه است که کشور، آن را با هدف دادن فرصت لازم برای پیشرفت و به نتیجه رسیدن مذاکرات دو جانبه با آژانس اتخاذ کرده است.
سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه و رییس هیات مذاکره کننده کشورمان برای شرکت در پنجمین دور مذاکرات برجام ، تهران را به مقصد وین ترک کرد.
در فاصله سه ماه تا شروع بازی های توکیو ۲۰۲۰، کمیته بین المللی پارالمپیک، آلبوم منتخب ورزشکاران توکیو ۲۰۲۰ را با هدف ایجاد شور و نشاط در میان مخاطبان خود در شبکه های اجتماعی، رونمایی کرد.
وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگویی علاوه بر تشریح دوباره مواضع دولت بایدن درباره بازگشت به توافق هسته ای و مذاکرات برجام در وین، بهبود روابط ایران و عربستان سعودی در آینده را عاملی کمک کننده به تنش زدایی در منطقه و به ویژه یمن تلقی کرد.
یک روزنامه صهیونیستی در یادداشتی به چالش‌های داخلی و خارجی دولت بایدن برای احیای توافق هسته‌ای پرداخته و مطرح کرد که هیچ یک از مخالفت‌های داخلی و اقدامات سیاسی خارجی مانع بازگشت آن به توافق هسته‌ای نخواهد شد.
نشست کمیسیون مشترک برجام عصر چهارشنبه ساعت ۱۶ به وقت وین (۱۸:۳۰ به وقت تهران ) در سطح معاونان و مدیران سیاسی کشورهای ایران و گروه ۱+۴ (چین، فرانسه، آلمان، روسیه، انگلیس) در گرند هتل برگزار می‌شود.