ایران در جهان

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی ایران در جهان را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

دبیر کل سازمان ملل متحد در یازدهمین گزارش خود در مورد اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، بازگشت آمریکا به برجام را اقدامی مناسب دانست و از واشنگتن خواست تحریم ها علیه ایران را لغو و معافیت ها را تمدید کند.
در گزارش غیرمحرمانه از هشت ماه بررسی پرونده تیم جرم‌شناسی کانادا اعلام شد؛

حادثه هواپیمای اوکراینی عامدانه نبوده ولی به معنای تبرئه شدن ایران هم نیست

دولت کانادا در گزارشی نتایج تحلیل‌ها و تحقیقات مستقل درباره علل سقوط هواپیمای اوکراینی را ارائه و نتیجه هشت ماه بررسی مستقل علل سقوط هواپیمای اوکراینی را منتشر کرد.
رئیس جمهور ونزوئلا در پیامی از گفت و گوی تلفنی با سید ابراهیم رئیسی خبر داده و به محورهای این گفت و گو اشاره کرد.
به دلیل قصور پلیس در محل اخذ رأی گیری انتخابات؛

اعتراض ایران به انگلیس/ افراد خاطی شناسایی و با آن ها برخورد شود

سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن ضمن اعتراض خود به وزارت خارجه انگلیس به دلیل قصور پلیس در محل اخذ رأی گیری انتخابات، خواستار شناسایی و برخورد با افراد خاطی شد.
وزارت خارجه آمریکا در واکنش به اظهارات واعظی؛

آمریکا با لغو تحریم ها علیه ایران موافقت نکرده است

یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای اظهارات اخیر مطرح شده از سوی رئیس دفتر رئیس جمهوری ایران درباره موافقت حاصل شده در مذاکرات وین پیرامون لغو برخی تحریم ها را رد کرد.
ما تقریبا به مرحله آخر رسیده‌ایم. من در این زمینه خوشبین هستم. این فرایند قطعا ماه‌ها زمان نخواهد برد، اما امکان دارد چند هفته طول بکشد.
ادعای وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به نتیجه انتخابات؛

ایران مستعد به خطر انداختن جهان، ثبات منطقه و اسرائیل است

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در پی مشخص شدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری کشورمان گفت: انتصاب او به این مقام اثبات می کند که ایران دارد به سمت تندروی، اشاعه تسلیحاتی و تداوم توسعه تسلیحات کشتار جمعی پیش می رود که مستعد به خطر انداختن جهان، ثبات منطقه و اسرائیل هستند.
ایران در واکنش به توقیف دامنه وب‌سایت‌های ایرانی از سوی آمریکا؛

تلاش آمریکا برای محدودسازی آزادی بیان/ قانونی پیگیری خواهیم کرد

سخنگوی نمایندگی دائمی ایران در سازمان ملل در واکنش به توقیف دامنه برخی وب‌سایت‌های ایرانی توسط آمریکا، آن را تلاش برای محدودسازی آزادی بیان تلقی کرد.
پرس‌تی‌وی در پی اقدام توقیف دامنه فراگیر وب سایت شبکه خبری توسط آمریکا اعلام کرد؛

تروریسم رسانه‌ای آمریکا اثر ندارد/ فعالیت خود را در دامنه ir ادامه می دهیم

پرس‌تی‌وی اعلام کرد: فعالیت وب سایت این شبکه از این پس بر بستر دامنه ایرانی ir ادامه خواهد یافت و صفحات آن از طریق آدرس presstv. ir در دسترس کاربران است.
نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی با اشاره به اسناد تازه منتشر شده حمله اسرائیل به تاسیسات هسته ای عراق در سال ۱۹۸۱، به شکل ضمنی آن را با نوع تعامل با برنامه هسته‌ای ایران در صورت لزوم مقایسه کرد.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه امیدواریم انتخاب رئیسی به عنوان رئیس جمهور ایران تلاش ها برای احیای برجام را متوقف نکند، تاکید کرد: بازگشت به برجام مهم ترین مساله برای اتحادیه اروپا است.
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت و گویی به سوالاتی درباره تعامل آژانس و ایران در مدت اخیر و با توجه به توافق موقت بازرسی‌های آژانس از تاسیاست ایران پرداخت.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: آمریکا یکبار در دوران ترامپ نشان داد که می‌تواند گردنکشانه منافع دیگر کشورها را نادیده بگیرد، بنابراین باید از آنها در جریان مذاکرات تضمین بگیریم.
وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در بخشی از یک گفت و گو مطرح کرد که دولت جدید آمریکا باید از رویکرد دولت دونالد ترامپ برای تحت فشار قرار دادن ایران استفاده کند.
مشاور امنیت ملی آمریکا با تاکید بر اینکه دیپلماسی بهترین راه در قبال موضوع هسته ای ایران است، با بیان اینکه سمت و سوی مذاکرات وین در مسیر درست قرار دارد، خوش بینی تلویحی خود را نسبت به حصول توافق هسته ای با ایران پیش از آغاز به کار دولت جدید در تهران اعلام کرد.