ایران در جهان

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی ایران در جهان را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

اختلاف بین عربستان و عمان زمانی کاهش یافت که ریاض و تهران سر میز مذاکره نشستند؛ در این میان مسقط نقش برجسته ای را ایفا کرد، تا موضوع مورد اختلاف آن با ریاض، که همان نحوه تعامل دو طرف با ایران بود، حل شود.
تحلیلِ "مدرن دیپلماسی" از تاثیر روابط ایران و آمریکا بر ژئوپلیتیک جنوب آسیا؛

همسایه‌های ایران منتظر برجام هستند!

پایگاه خبری "مدرن دیپلماسی" در گزارشی به اهمیت و تاثیرگذاری روابط ایران و آمریکا بر ژئوپلیتیک منطقه جنوب آسیا اشاره کرده و به طور خاص بهبود روابط دو طرف را موجب پُربارتر شدنِ ابتکارات منطقه‌ای در جنوب آسیا و همچنین خاورمیانه توصیف کرده است.
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در تماس تلفنی با برهم صالح ، رئیس جمهور عراق در خصوص آخرین تحولات منطقه‌ای و توسعه و تعمیق روابط دو کشور به بحث و تبادل نظر پرداخت.
روزنامه آمریکای وال استریت ژورنال گزارش داده که دولت بایدن تقریبا تا اواخر تابستان امسال تجدید نظر در سیاست به کارگیری تحریم در قبال کشورهای دیگر از جمله ایران را به سرانجام خواهد رساند.
اولیانوف نوشت: «در چارچوب رایزنی‌های وین برخی از تحلیلگران و مقامات طرفدار پرداختن به موضوعات جدید مانند امنیت منطقه‌ای و برنامه موشکی هستند.» وی این رویکرد را تلاشی برای زدن سه پرنده با یک سنگ توصیف و تاکید کرد که این امر غیرواقعی و معکوس است.
در دولت‌های قبل یکی از مسائلی که اجازه نداد آنگونه که باید با فساد مبارزه کنیم این بوده که نگاه درستی به مبارزه با فساد نبوده است. به دنبال مبارزه با معلول‌ها، دانه‌درشت‌ها، پرونده‌ها و مصادیق بودیم و به همین دلیل همیشه پشت سر جریان فساد بوده‌ایم. یک عده بردند و خوردند و رفتند، بعد ما با یکسری اقدامات امنیتی- قضایی به دنبال پیدا کردن و مجازات آن‌ها بودیم.
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای به مناسبت سی و نهمین سالروز ربایش 4 دیپلمات ایرانی در لبنان به دست عوامل وابسته به رژیم صهیونیستی، تاکید کرد: پاسخگو نبودن رژیم صهیونیستی سبب شده روند کشف حقایق و ابعاد این حادثه بسیار کند شود.
ترامپ با انتقاد از عملکرد رییس جمهور امریکا؛

دولت بایدن در برابر ایران سر خم کرده است

رئیس جمهور پیشین آمریکا بار دیگر با انتقاد از رویکرد دولت بایدن درقبال ایران و توافق هسته ای گفت که روسیه، چین و ایران در حال سوءاستفاده از جو بایدن هستند.