ایران در جهان

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی ایران در جهان را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تهدید ایران به حمله از سوی صهیونیست‌ها در حد یک جوک است و آنها خود به خوبی این مسئله را می‌دانند دیگر چیزی از این رژیم باقی نمانده و مقامات آن تنها حرف می‌زنند و فضاسازی می‌کنند.
دنیس مونکادا وزیر امور خارجه نیکاراگوا در دیدار با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان آخرین تحولات روابط دو کشور و موضوعات مهم منطقه آمریکای لاتین و همچنین مقاومت دوکشور در مقابل یکجانبه گرایی و دخالت برخی طرف‌ها در امور کشورهای مستقل را مورد گفتگو و تبادل نظر قرار داد.
حاجی‌زاده در واکنش به تهدید علیه ایران توسط اسرائیل؛

ما امتحانمان را پس داده ایم/ رژیم صهیونیستی چنین غلطی نخواهد کرد!

فرمانده هوا و فضای سپاه در واکنش به ادعای آمریکا و رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله پهپادهای ایرانی به کشتی اسرائیلی در دریایی عمان و تهدید حمله به ایران توسط اسرائیل گفت:به هرگونه تحرک دشمن جواب سختی خواهیم داد و آنها چنین غلطی نخواهند کرد.
معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که برای شرکت در مراسم تحلیف سیزدهمین دوره ریاست جمهوری به ایران سفر کرده بود بیان کرد که در تهران رایزنی های خوبی درخصوص برجام و شبه جزیره کره داشته است.
خرازی در دیدار شیخ نعیم قاسم مطرح کرد؛

اثبات ثمربخشی حمایت ایران از محور مقاومت

آخرین تحولات لبنان، تنش‌آفرینی رژیم صهیونیستی و همچنین موضوعات محور مقاومت در دیدار معاون دبیرکل حزب الله لبنان و رئیس شورای راهبردی روابط خارجی مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.
نمایده کشورمان در سازمان ملل متحد ضمن رد اتهامات رژیم صهیونیستی علیه ایران اظهار کرد: اسرائیل و حامیانش اطلاعات جعلی در مورد حوادث اخیر در آب‌های منطقه ارائه دادند تا شورای امنیت را متقاعد به محکومیت ایران کنند که شکست خوردند.
کارشناس مسائل سیاسی و بین‌الملل در گفتگو با پرسون؛

اقتدار داخلی را فدای احیای برجام و لغو تحریم‌ها نکنیم

تلاش برای لغو تحریم‌ها نباید از توجه به توانایی‌ها، امکانات داخلی و بالا بردن اقتدار داخلی بکاهد و این دو باید همزمان با هم پیش بروند. دولت باید همه تلاش خود را به کار گیرد تا معضلات و مشکلات را بدون این‌که به تحریم‌ها گره بزند، حل کند و دیپلماسی نیز موضوع لغو تحریم‌ها را پیش ببرد.
دبیرکل حزب‌الله عراق:

ایران بهشت کشورهای جهان است

دبیرکل حزب‌الله عراق، ایران را بهشتی در میان کشورهای جهان خواند و حضور کشورمان را در جبهه مقاومت نشانه قدرت این جبهه دانست.
تحلیل آسیا‌تایمز از سمت و سوی سیاست خارجی دولتِ ابراهیم رئیسی؛

سیاست جدیدِ دولت جدید ایران

پیش‌بینی می‌شود دولت جدید ایران تمرکز خود را از غرب بردارد و روی جنوب جهانی(کشورهای در حال توسعه) و چین و روسیه بگذارد.
اقدامات اسرائیل علیه ایران در 2 محور دنبال می‌شود محور اول همراه کردن جامعه جهانی به خصوص آمریکاست و محور دوم زمینه سازی برای واکنش احتمالی اسرائیل. اما آیا با وجود این‌که آمریکا می‌داند اقدام علیه ایران بی جواب نمی‌ماند همراهی این دو کشور شکل خواهد گرفت؟
مقتدایی در دیدار نائب رئیس مجلس گینه کوناکری مطرح کرد؛

لزوم گسترش تعاملات ایران و گینه کوناکری در مجامع بین المللی

مقتدایی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و گینه کوناکری با نایب رئیس مجلس گینه کوناکری که به منظور شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری به تهران سفر کرده است دیدار و گفت و گو کرد.
به منظور شرکت در مراسم تحلیف دولت سیزدهم؛

وزیر امور خارجه کویت وارد تهران شد

دقایقی پیش وزیر امور خارجه کویت به منظور شرکت در مراسم تحلیف سیزدهمین دوره ریاست جمهوری کشورمان وارد فرودگاه مهرآباد شد.
معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان در دیدار با مدیرکل سیاسی و امنیتی وزارت امور خارجه ایتالیا گفت: سیاست اصولی ایران گفتگو و همکاری با کشورهای منطقه درچارچوب ابتکارات درون منطقه ای بوده و شایسته است تمامی کشورها از این روند حمایت و پشتیبانی کنند.
یادداشت/از همان ابتدا با دیدن شواهد و قرائن لازم مشخص بود که این قضایا اول این که غیرواقعی و نمایشی بوده و دوم هیچ ارتباطی با ایران ندارد زیرا این کشور با کدام انگیزه باید کشتی سنگاپوری را منفجر کرده یا به نفتکش‌هایی که تخلفی نکرده اند حمله تکاوری کند؟

رئیس‌جمهور ضمن تاکید بر تلاش همه جانبه برای صلح و امنیت پایدار در منطقه،گفت: درگیری و تنش را به نفع هیچ کس نمی دانیم و برای تعمیق صلح و ثبات بین کشورهای منطقه از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.
امیر حاتمی در دیدار با ریکاردو منندز پیریتو؛

روابط ایران و ونزوئلا برادرانه است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تاکید بر تقویت همکاری‌های دوجانبه در حوزه های صنعتی و علمی روابط ایران و ونزوئلا گفت: روابط دوکشور راهبردی،عمیق و برادرانه است.