ایران در جهان

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی ایران در جهان را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

مجلسی با اشاره به انتشار تصویری از سفرای انگلیس و روسیه:

این عکس صرفا جنبه یادآوری دارد/ بی‌احترامی نسبت به ایران رخ نداده است

یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: انتشار تصویری از سفرای انگلیس و روسیه یادآور پیروزی متفقین در جنگ جهانی دوم است و این کشورها از این طریق هیچ‌گونه نیتی بر ضد ایران ندارند.
به بهانه بازنشر عکسی تاریخی؛

از 1322 تا 1400 در ایوان سفارت روسیه در تهران!

بازسازی عکس سه نفره استالین و روزولت و چرچیل در ایوان سفارت شوروی در تهران توسط سفیر روسیه و رییس نمایندگی دیپلماتیک انگلیس در ایران، سرو صدای زیادی بلند کرد. سرو صداهایی که نشانگر فراموش نکردن وضعیت تحقیرآمیز ایران در آن زمان، توسط این سه ابرقدرت از سوی مردم و سیاستمداران ایرانی بوده است.
هشدار قالیباف به انگلیس و روسیه؛

سفرای دو کشور فورا عذرخواهی کنند!

رئیس مجلس شورای اسلامی، به سفرای انگلستان و روسیه هشدار داد که فورا از اقدام غیردیپلماتیک خود عذرخواهی کنند تا با واکنش ایران روبه رو نشوند.
بعد از تجربه موفق ایران در ایجاد امنیت دریایی در مقابل دزدان دریایی و ایجاد امنیت خاطر برای تجار و کشتی‎‌های بین‌المللی، حرکت کشتی‌های ایران در یک مسیر طولانی از اقیانوس اطلس، دور زدن آفریقا، حرکت به سمت دریای بالتیک، حضور در خلیج فنلاند و ورود به سن پترزبورگ به نظام بین الملل ثابت کرد که کلاس نیروی دریایی ایران در رده کلاس کشورهای قدرتمند است و یگان رزم نیروی دریایی ایران به عنوان یکی از مؤلفه‌های تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز در آبراه‌های بین‌المللی ماندگار شد.
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی:

در برابر ایران پا پس نمی کشیم!

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با مطرح کردن ادعاهای قبلی اش علیه نقش ایران در منطقه، گفت که رژیمش به دفاع از خود در برابر آن چه تلاش ایران برای تبدیل شدن به تهدیدی برای موجودیت اسرائیل می‌خواند، ادامه خواهد داد.
در صورتی که روند شش دور مذاکرات انجام شده و نتایج آن از سوی ایران مطلوب ارزیابی می‌شد طبعا با توجه به تاکید کشور در زمینه رفع سریع همه تحریم‌ها باید توافقات انجام شده به سند خروج از بن‌بست کنونی تبدیل می‌شد.
هشدار رابرت مالی درباره سفر آمریکایی‌ها به ایران؛

شهروندان آمریکایی به ایران سفر نکنند!

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران نسبت به سفر شهروندان آمریکایی به ایران هشدار داد..و نوشت: به خاطر خطرآدم ربایی، بازداشت خودسرانه، زندانی شدن شهروندان آمریکایی و شیوع ویروس کووید-۱۹ به ایران سفر نکنید.
سخنگوی هیات رئیسه مجلس با اشاره به تهدیدات اخیر مقامات رژیم صهیونیستی به حمله نظامی علیه ایران گفت: بهتر است مقامات صهیونیستی مراقب اراجیف‌گویی خود باشند چراکه ما همواره پاسخ تهدیدات را داده‌ایم.
عضو کمیسیون امور داخلی کشور با بیان اینکه اراجیف مقامات رژیم صهیونیستی درباره حمله نظامی به ایران قطعا با پاسخ قاطع و کوبنده جمهوری اسلامی مواجه خواهد شدگفت: آن سرزمین را شخم خواهیم زد و فلسطینیان به زودی در سرزمین خود و اسرائیل کشاورزی خواهند کرد.
جهت شرکت در نشست بین‌المللی بغداد انجام خواهدشد؛

عراق در تدارک دعوت از رئیس جمهور جدید ایران

رسانه‌های عربی اعلام کردند که عراق میزبان رهبران ایران، ترکیه و عربستان برای شرکت در نشست بین‌المللی بغدادخواهد بود.
سفیر جدید انگلیس در تهران؛

از بازگشت به ایران هیجان زده‌ام

سفیر جدید انگلیس در تهران در توییتی نوشت: واقعا از بازگشت به ایران هیجان‌زده هستم. ایران، کشوری با تاریخ و فرهنگ بی‌نظیر است.
ادعاهای کذب مقام بحرینی علیه ایران؛

ایران؛ پشت پرده هر بحران در خاورمیانه است!

مقام بحرینی به بیان اظهاراتی بی‌اساس علیه ایران پرداخت و مدعی شد در هر بحرانی که در خاورمیانه ایجاد می‌شود، می‌توان به حضور ایران یا نیروهای وابسته به آن اشاره کرد.
نماینده تبریز در مجلس با بیان اینکه رژیم صهیونیستی خودش هم می‌داند توان رویارویی با ایران را ندارد گفت: صهیونیست‌ها به هیچ وجه توانایی مقابله با جمهوری اسلامی ایران را نخواهند داشت و اگر هم دست از پا خطا کنند و بخواهند اقدامی نظامی علیه ما داشته باشند، با پاسخ کوبنده‌ جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهند شد.
زنگنه در گفت‌و‌گو با پرسون؛

غرب با اتهام به ایران به دنبال امتیازگیری است

یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: هدف غرب و اسرائیل در متهم کردن ایران ایجاد یک فشار و بهره‌برداری سیاسی برای کسب امتیازات بیشتر است که البته در عمل با تصمیم روشن ایران و سخنان رئیس جمهور مبنی بر استقبال از هر نوع طرح دیپلماتیک مواجه شدند.
دولت سوریه با محکوم کردن شدید ادعاها و اتهامات ساختگی اخیر رژیم صهیونیستی، آمریکا و برخی کشورهای غربی علیه ایران، اعلام کرد که دمشق بار دیگر بر همبستگی خود با تهران در برابر این ادعاهای دروغین و «حمله هیستریک» تاکید می‌کند.