ایران در جهان

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی ایران در جهان را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

در بیانیه‌ مشترک ایران و آژانس عنوان شد؛

صدور مجوز به بازرسان آژانس برای سرویس تجهیزات نظارتی

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و رئیس سازمان انرژی اتمی پس از پایان نشست خود با صدور بیانیه مشترکی بر گسترش همکاری‌های فنی ایران و آژانس در زمینه های مختلف هسته‌ای تاکید کردند.
اسلامی در نشست خبری مشترک با گروسی مطرح کرد؛

روابطمان با آژانس فنی است نه سیاسی!

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: مسائل بین ما و آژانس انرژی اتمی اساسا فنی است و هیچگونه موضوعات سیاسی در روابط فیمابین جایگاهی نخواهد داشت.
کارشناس مسائل سیاسی و اقتصادی در گفتگو با پرسون:

مروری بر راهکارهای آزادسازی اموال بلوکه شده ایران

چینی‌ها و اروپایی‌ها بارها در مخاصمات، تحریم یا جنگ‌های تجاری و ارزی آمریکایی‌ها قرار گرفتند و متضرر شدند اما در نهایت به مدل‌سازی‌های حقوقی و سپس رقابت‌های تجاری روی آوردند. به نظر می‎رسد که ایران نیز باید خود را به این قابلیت برساند که حقوق خود را چه بر اساس مذاکره و چه بر اساس رویدادهای قضایی و حقوقی و رقابت‌های تجاری ظرفیت‌سازی کند.
سلیمی در تذکری به دخالت های فرانسه علیه ایران بیان کرد؛

زمان قلدری و زورگویی به پایان رسیده است

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: فرانسه در امور کشورمان دخالت نکند، زمان زورگویی به پایان رسیده است.
در جلسه مشترک وزرای خارجه و نیرو عنوان شد؛

بررسی پیشنهادات دستگاه‌ها در خصوص مشارکت رئیسی در اجلاس شانگهای

در جلسه مشترک وزرای امور خارجه و نیرو، پیشنهادات دستگاه‌ها در خصوص مشارکت رئیس جمهور در اجلاس شانگهای و سفر دوجانبه به تاجیکستان در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.
سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران اشراف کامل بر تحولات افغانستان دارد و در جهت تامین منافع مردم افغانستان و ایران تلاش می‌کند تاکید کرد: در همین جهت جمهوری اسلامی ایران با گروهی که اکنون در افغانستان غلبه پیدا کرده در تماس است.
در کشــور ما پــایــگاه و اتکای نظام به مــردم است و اساسا جمهوریت به عنــوان یک رکن نظام، کشــور و قانــون اساسی مشخــص شده است. در زمان جنگ سرد که شرایطی دو قطبی ایجاد شــده بود، وابستگی به یکی از قدرت‌ها تضمین ماندگاری بــود و در دوران تک‌قطبی شدن جهان، وابستگی صرفا به آمریــکا می‌توانست برای حاکمان ایجاد بقا کند و امروز نیز قدرت‌ها ســه قطبی شده است.
عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس خروج نظامیان آمریکا از افغانستان را تحولی مثبت در منطقه خواند و گفت: هرچه منطقه از حضور نظامیان آمریکایی خالی شود برای ملت‌های منطقه دستاورد بزرگی محسوب می‌شود.