ایران در جهان

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی ایران در جهان را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

ممنوعیت واردات باید به صورت جدی در دستور کار دولتمردان قرار گیرد به‌خصوص بحثی که اخیراً با کشور کره داشتیم. کره‌ای‌ها ثابت کردند که شریک مطمئنی برای مواقعی که به آن‌ها نیاز داریم، نیستند.
کارشناس مسائل لبنان در گفت‌وگو با پرسون:

شکست تحریم‌های آمریکا توسط ایران و حزب‌الله

آمریکا دیگر نمی‌تواند ادعای ابرقدرتی داشته باشد چرا که ابرقدرت به این معنا است که می‌تواند در جای جای کره زمین منافع خود را دنبال کرده و به دخالت بپردازد. ایالت متحده آمریکا علنا شکستن تحریم‌های خود توسط ایران و حزب الله را دید.
محمدباقر قالیباف با تأکید بر اینکه ایران باید اطمینان داشته باشد که آمریکا فشار حداکثری به مردم ایران را منتفی می کند، گفت: نباید توافقات صرفا روی کاغذ باشد بلکه باید ایران انتفاع اقتصادی داشته باشد.
رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت گسترش روابط دوجانبه تهران و برن، گفت: در برهه حساس کنونی نیازمند تعمیق روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف به خصوص کشاورزی، آب، دامپروری، گردشگری و مسائل حقوق بشری در خصوص افغانستان هستیم.
وزیر امور خارجه با بیان اینکه من در زمان مناسب به ارمنستان و آذربایجان سفر خواهم کرد، گفت: تمرکز بر همسایگان از جمله همسایگان شمالی از اولویت‌های سیاست خارجی دولت جدید ایران است.
میرتاج الدینی مطرح کرد؛

دیدار رئیسی و پوتین راهگشاست!

نایب رئیس فراکسیون نیروهای انقلابی در مجلس تاکید دارد که دیدار روسای جمهوری ایران و روسیه تاثیر بسزایی بر رفع تحریم ها دارد.
کارشناس روابط بین‌الملل در گفت‌وگو با پرسون:

ایران با تغییرات مرزی مقابله خواهد کرد

جمهوری اسلامی ایران به طور اصولی با تغییر مرزها مخالف است به این دلیل که تغییر مرزها موجب ایجاد مناقشه‌های جدید در منطقه می‌شود و پای قدرت‌های فرامنطقه‌ای و رژیم صهیونیستی را به منطقه باز می‌کند و این یک تهدید امنیتی نه فقط برای ایران بلکه برای تمام منطقه است.
رئیسی در واکنش به حادثه تروریستی در افغانستان عنوان کرد؛

در جنایت تروریستی افغانستان رد پای آمریکا دیده می شود!

رئیس‌جمهور با صدور پیامی به شهادت رسیدن جمعی از مردم افغانستان درحادثه ترورسیتی را تسلیت گفت و تاکید کرد: این جنایت که با هدف اختلاف‌افکنی بین مسلمانان انجام شد به دست کسانی صورت پذیرفت که ماهیت ضد انسانی و ضد دینی آنها بر همگان آشکار است.
امیرعبداللهیان در بدو ورود به دمشق عنوان کرد؛

از گسترش همکاری دو جانبه ایران و سوریه دو کشور بهره می برند

وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه همواره دیدار، گفت‌وگو و رایزنی با مقامات سوریه مورد توجه جدی ما است، گفت: توافقات مهمی در خصوص توسعه همه جانبه روابط بین دو کشور و فعالیت‌های فشرده و برنامه ریزی شده که این توافقات دوجانبه به سرعت اجرای خواهد شد و دو ملت از آن سود خواهند برد
نماینده مسیحیان ارمنی شمال ایران در مجلس با بیان اینکه شاهد قدرنشناسی مقامات آذربایجان در قبال رفتارهای دوستانه ایران هستیم، گفت: آذربایجان به زودی بهای سنگین اقداماتش در مورد ایران را خواهد پرداخت.
تحلیل‌گر مسائل سیاسی و استاد دانشگاه گفت: مذاکرات هسته‌ای به زودی صورت می‌پذیرد اما دیپلمات‌‎های ایرانی در این دور با دست پر پشت میز مذاکره خواهند نشست.