ایران در جهان

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی ایران در جهان را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

در ادامه تقلای صهیونیست‌ها برای سوء‌استفاده از وقفه ایجاد شده در روند مذاکرات وین، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت که قدرت‌های جهانی باید تهران را تحت فشار بگذارند تا غنی‌سازی اورانیوم را قبل از ادامه مذاکرات متوقف کند.
روایتی از سویه جدید کرونا از زبان سفیر ایران درآفریقای جنوبی؛

امیکرون بیشتر بچه‌ها را نشانه می رود!

سفیر ایران در آفریقای جنوبی در اینستاگرام خود نوشت: اُمیکرون این است که بیشتر بچه‌ها را هدف قرار داده است، بچه‌هایی که یا واکسن نزدند یا فقط یک دُز زدند. این نوع از کرونا بیشتر علائم خفیف دارد و کمتر به بستری شدن در بیمارستان منجر می‌شود.
شمخانی در دیدار با رئیس شورای امنیت قرقیزستان؛

شرایط بغرنج امروز منطقه ثمره سیاست‌های غلط آمریکاست!

طلعت بیک مصدق اف رییس شورای امنیت ملی قرقیزستان که برای انجام یک دیدار رسمی سه روزه به تهران سفر کرده است؛ صبح امروز با دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و پیرامون طیف وسیعی از همکاری های دوجانبه و منطقه ای و بین المللی با وی گفتگو کرد.
یک رسانه محافظه‌کار در آمریکا ادعا کرده که دولت جو بایدن برخی از تحریم‌ها علیه ایران را به صورت مخفیانه لغو کرده است.
سخنگوی کاخ سفید بعد از پایان دور جدید مذاکرات برجامی در وین گفت : رویکرد ایران در دور جدید مذاکرات، در راستای حل مسائل نبود وگر تهران متعهد به این مسیر بود، امکان دستیابی به راه‌حل وجود داشت.
نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی، اعلام کرد که برای ناامیدی از به نتیجه رسیدن گفت‌وگوهای برجامی وین زود است.
نشست کمیسیون مشترک برجام دقایقی پیش با حضور روسای هیات‌های مذاکره کننده عضو این توافق برای جمع بندی مذاکرات هفته گذشته، در هتل کوبورگ وین آغاز شد.
در ادامه برگزاری نشست پایانی مذاکرات وین؛

باقری با مورا دیدار کرد

علی باقری معاون وزیر امور خارجه و رییس هیات مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان پیش از ظهر روز جمعه به وقت محلی با انریکه مورا معاون رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار کرد.
پس از زمزمه‌های شب گذشته درباره برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح روسای هیات‌های مذاکره کننده، علی باقری مذاکره کننده ارشد ایران دقایقی پیش راهی هتل کوبورگ شد تا با انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا که ریاست کمیسیون مشترک را برعهده دارد گفت‌وگو کند.
عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر امروز شاهد جنایات سعودی‌ها در یمن و توطئه‌های تروریستی در عراق و سوریه و دیگر نقاط هستیم، این به علت چراغ سبزی است که آمریکا نشان داده است.
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در مصاحبه با «فرانس ۲۴» اعلام کرد به نفع تهران است که در تعامل با آژانس شفافیت بیشتری از خود نشان دهد.
وزارت خارجه اتریش در صفحه توییتر خود درباره دیدار لینهارت و باقری نوشت: «بحث‌های خوبی بین (مایکل) لینهارت وزیر خارجه اتریش و علی باقری کنی (معاون سیاسی وزیر خارجه ایران) صورت گرفت. روابط دوجانبه و گفت‌وگوهای فعلی هسته‌ای در وین مورد بحث قرار گرفت. اتریش همچنان به نهایت تلاش خود برای حمایت از طرف‌ها برای رسیدن به توافق درباره بازگشت به اجرای کامل برجام ادامه می‌دهد».