ورزش زنان

آخرین و مهمترین خبرهای ورزش بانوان ایران و جهان را با سرویس ورزشی پرسون دنبال کنید.

رییس فدراسیون تیروکمان گفت: بازگشت زهرا نعمتی به تمرینات تیروکمان بستگی به تصمیم خودش دارد، البته اصرار داشتیم چون سال آینده بازی‌های مهمی را پیش رو داریم و نیازمند به حضور وی هستیم، زودتر به تمرینات بازگردد که هنوز خبری نیست و همچنان منتظر بازگشت او به تیروکمان هستیم.

با مالکیت سردار آزمون، مشاوره‌های پدر و سرپرستی خواهر سردار آزمون، تیم والیبال سریک در چشم‌به‌هم‌زدنی توانست تبدیل به تیمی قدرتمند در لیگ یک والیبال زنان ایران شود. آنها حتی موفق شدند عنوان قهرمانی را هم به دست بیاورند و حالا هم از این فصل باید در رقابت‌های لیگ برتر والیبال زنان ایران رقابت کنند.
رئیس فدراسیون والیبال خطاب به بازیکنان تیم والیبال دختران گفت: مردم از شما انتظار دارند که عملکرد خوبی داشته باشید، مفت نبازید و از حریف نترسید. اگر بخواهید پیروز میدان باشید باید با روحیه جنگندگی حتی مقابل حریفان قدرتمندتان بازی کنید اما قابلیت‌های شما بالاست و مطمئن هستم اگر بخواهید می‌توانید نتیجه خوبی کسب کنید.

به عنوان یک ورزشکار زن متاسفانه باید بگویم شرایط ورزش بانوان اصلاً مورد قبول و قابل قبول نیست بانوان ورزشکار هیچ گونه حمایتی نمی شوند و حتی در خیلی از موارد مورد تنبیه و توبیخ قرار می‌گیرند.
در رشته‌ای مانند وزنه برداری که پیشینه زیادی در بخش بانوان ندارد، مدال آوری در مسابقات جهانی اتفاق تاریخی به حساب می‌آید که یکتا جمالی بعد از یک سال موفق به تکرار آن شد.
جمشیدی گفت: فدراسیون از همین طریق به صراحت اعلام می‌کند بدنسازی برای بانوان به هیچ عنوان ممنوع نیست و هم اکنون هزاران باشگاه در سراسر کشور در این بخش فعالیت می‌کنند و میلیون‌ها نفر از بانوان کشور نیز مشغول فعالیت در رشته بدنسازی در باشگاه‌ها هستند.
پس از اعمال نظر شخصی در تعدادی از استان‌های خاص مبنی بر ممنوعیت فعالیت دوچرخه‌سواری و صخره‌نوردی برای زنان، حالا به نظر می‌رسد این موضوع رفته‌رفته تبدیل به دستورالعمل شده و فهرست ورزش‌هایی که ممنوعه است و دولت مجوزی برای آن‌ها صادر نمی‌کند رو به افزایش است.
در دومین روز از رقابت‌های کوراش قهرمانی آسیا در تاجیکستان، فاطمه برمکی در وزن ۸۷+ کیلوگرم بعدازظهر امروز (یکشنبه) با شکست همه حریفانش به فینال رسید.
هندبال نوجوانان دختر آسیا؛

ایران مقابل ازبکستان پیروز شد

تیم ملی هندبال نوجوانان کشورمان در اولین دیدار خود با نتیجه ۴۴ بر ۳۵ برابر ازبکستان به برتری رسید.