سایر حوزه‌ها

برای باخبر شدن از آخرین اخبار فرهنگی ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

از سوی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه و با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و فرهنگی شهرداری کرمانشاه جشنواره قصه‌های شیرین کرمانشاه برگزار می‌شود.

در شیراز برگزار می شود؛

جشنواره طنز مکتوب شهروندی

نخستین جشنواره ملی «طنز مکتوب شهروندی» با موضوعات حقوق شهروندی و مشارکت مسئولانه در ریشه کنی بیماری کرونا برگزار می‌شود.
یک کارشناس رسانه گفت: رسانه‌ها در انتخابات 1400 باید مطالبات مردم را منعکس کنند و برنامه‌های آینده کاندیدها را به خوبی بررسی کنند. رسانه‌ها باید برنامه کاندیدها را درخصوص مسایل داخلی و خارجی کدگذاری کنند تا در صورت منتخب شدن کاندید این کدها را پیگیری کنند.

سیزدهمین دوره حراج تهران، روز جمعه (26 دی ماه 99) برگزار شد و در مجموع 109 اثر هنری به ارزش 87 میلیارد و 942 میلیون تومان به فروش رسید، این درحالی است که با یک حساب و کتاب ساده مشخص می شود که این مبلغ با حقوق یک ماه 46 هزار کارگر برابری می کند.
در اواخر قرون وسطی، پژوهشگران دین به این نتیجه رسیدند که کتاب مقدس و دیگر متون دینی شامل ابهاماتی که مسیر فهم آن‌ها را می‌بندد. این چالش‌ها در درون بخش‌هایی از متون مقدس نهفته بود که با منطق و عقل سلیم جور در نمی‌آمد. بنابراین علم تأویل و تفسیر متن یا همان «هرمنوتیک» به وجود آمد.
روح الله عبدالهی مدیر روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: اولین جلسه اعضای جدید مجمع کانون های فرهنگی، تبلیغی استان با حضور حجت الاسلام سهرابی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران برگزار شد.
ثبت نام اعطای تسهیلات کارا ویژه کسب و کار و فعالان سینمایی و سمعی بصری در چارچوب دستورالعمل پرداخت تسهیلات بنگاه محور به فعالیت ها، کسب و کارهای غیردولتی آسیب دیده از ویروس کرونا و شیوه نامه اعطای تسهیلات بخش فرهنگ، هنر و رسانه از تاریخ ۱۰/۱۱.۹۹ آغاز شد.
مسئول اطلاع رسانی ستاد عملیات حاج قاسم سلیمانی سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: همزمان با ایام شهادت بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) و در راستای عملیات شهید حاج قاسم سلیمانی(ره)، اقدام به برگزاری کاروان خودرویی به عنوان «کاروان بصیرت فاطمی» در سطح شهر تهران نموده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در سالروز شهادت ایشان (۱۳ دی) در تقویم‌های رسمی کشور را تصویب کرده و نام این شهید در تقویم رسمی کشور درج می‌شود.
در آستانه سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی(ره) و همراهان با وفایش، اداره قرآنی تبلیغات اسلامی استان تهران با همکاری موسسه احسن الحدیث و مجموعه معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه ۵ و همچنین شورای عالی قرآن شهرداری تهران محفل آنلاین قرآنی با عنوان« مرد میدان» برگزار می کند.
به مناسبت پاسداشت شهدای  گرانقدر انقلاب اسلامی و در آستانه‌ی وداع با آخرین فجر هزاره‌ شمسی، جایزه ویژه‌ هزاره، با نام ربابه‌ هزاره، و به یاد شهیده ربابه‌ کمالی، شهیده‌ ایلامی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، برگزار می شود.

به مناسبت پاسداشت شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و در آستانه‌ وداع با آخرین فجر هزاره‌ شمسی، جایزه‌ ویژه‌ هزاره، با نام ربابه‌ هزاره و به یادبود شهیده ربابه‌ کمالی، شهیده‌ ایلامی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران برگزار می شود.
به یاد گرافیست فقید شیرازی؛

«دورها آوایی ست» میزبان هنردوستان فارس

«دورها آوایی ست» عنوان نمایشگاه گروهی یادمان زادروز مرتضی محلاتی است که از 11 تا 21 دیماه 99 در گالری «هان» میزبان هنردوستان است.