سایر حوزه‌ها

برای باخبر شدن از آخرین اخبار فرهنگی ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

مهدی سموعی رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارشاد در توئیتی از پیگیری این وزارتخانه برای آزادی محمدحسین ولایتی خبرگزاری تسنیم که توسط طالبان بازداشت شده است،‌ خبر داد.

همراه با کیوسک رسانه پرسون در یک نگاه صفحه اول روزنامه های امروز ۱ شهریور ماه ۱۴۰۲ را ببینید و از عناوین نخست روزنامه ها مطلع شوید.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه با جمعی از معاونان و مدیرانش در وزارتخانه در نشستی صمیمی با خبرنگاران، عکاسان و فعالان رسانه شرکت کرد و به پرسش‌ها و مطالبات آن‌ها درباره حمایت از خبرنگاران، شفاف‌سازی در فضای فرهنگ و هنر و همچنین موضوعات مرتبط با سینما، تئاتر، موسیقی و تجسمی و همچنین وضعیت هنرمندان و احکام صادره برای آن‌ها پاسخ گفت.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی با محکومیت حمله تروریستی به حرم شاهچراغ (ع)، گفت: شهادت و جراحت تعدادی از زائران، دلدادگان اهل بیت (علیه السلام) ددمنشی دیو سیرتانی است که جان ستاندن از بی گناهان و ریختن خون مظلومان را شرط بقا و دوام زندگی فلاکت بار خود می‌دانند.
معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه گفت: در سه سال گذشته حدود ۶ هزار نفر از طلبه‌های خواهر و برادر از طریق ماده ۲۸ و آزمون استخدامی، پس از طی دوره‌های آموزشی وارد آموزش و پرورش شده‌اند.
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان:

بین ۲ تا ۳ سال شهر جهانی کودک را ایجاد خواهیم کرد

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: ما به دنبال ایجاد شهر کودک هستیم و با توجه به ظرفیت و امکاناتی که داریم به دنبال ایجاد چیزی شبیه دیزنی لند هستیم و مهندسان هم تدابیری را اندیشیده اند. این هدف مصوبه هیات مدیره و.... را می‌خواهد که بخشی از آن صورت گرفته و وزیر هم دنبال آن هست. بین ۲ تا ۳ سال شهر جهانی کودک را ایجاد خواهیم کرد و شامل آموزش، فرهنگ، بازارچه کودک است. ۸ ماه است که کار را آغاز کرده ایم و همه شرایط و ویژگی های آن متناسب با زیست بوم ایرانی اسلامی خواهد بود
قلم فرسایی در باب حرفه روزنامه نگاری و خبرنگاری از آنجا که از جنس آگاهی بخشی، بصیرت افزایی و خردمندی است حرفه‌ای است مقدس و ستودنی که متولیانِ این سرزمینِ معرفت، همواره باید این تقدس را پاس داشته و برای حفظ و تعالی آن بکوشند.