سایر حوزه‌ها

برای باخبر شدن از آخرین اخبار فرهنگی ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: خبرنگاران صاحب تعهد و سازنده و نگارنده واقعیت‌ها هستند اما چگونگی انتقال واقعیت‌ها هم بسیار مهم است.
خبرنگاران جهت ثبت وقایع و رویدادها به تحقیق، جستجو و گزارش دهی می پردازند و دنیای روزنامه نگاری هر چند که روز به روز به سمت دیجیتالی شدن پیش می رود اما یک خبرنگار برای تهیه خبر به صورت حرفه ای به لوازم و تجهیزات نیاز دارد.
در جلسه امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی که به ریاست سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، محمدرضا مخبر دزفولی استاد دانشگاه تهران و عضو پیوسته فرهنگستان علوم به‌عنوان رئیس جدید فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد.
مجید پوراحمدی مشاور وزیر فرهنگ و مدیر عامل صندوق اعتباری هنر از تأسیس نخستین مرکز خدمات مشاوره و کارآفرینی کسب و کارهای فرهنگی و هنری، در صندوق اعتباری هنر خبر داد.
مسلم کریمی معاون اعضاء صندوق اعتباری هنر از معرفی ۲ هزار و ۲۰۰ نفراز اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآنی سراسر کشور به سازمان تأمین اجتماعی برای برخورداری از خدمات بیمه تأمین اجتماعی خبر داد.
اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حوزه فضای مجازی، یک دهه رهبر انقلاب اسلامی تاکید داشتند و فرمودند اگر غفلت کنید، تبدیل به قتلگاه خواهد شد. حاصل یک دهه رها شدگی فضای مجازی، یک تأثیر شگرف در حوزه سبک زندگی افراد و انحرافات جدی در مسیر فرهنگی جمهوری اسلامی بود. ما وقتی کار را آغاز کردیم، بنا بر آن داشتیم که در حوزه‌های مختلف، ریل گذاری‌ها و جهت گیری‌ها به سمت اهداف و آرمان‌های انقلاب تغییر کند.
رویداد «محرم در آینه آیین‌ها» با مروری بر مرثیه‌خوانی و مرثیه‌سرایی و آیین‌های محفلی محرم، با حضور پژوهشگران موسیقی و شعر و گردشگری برگزار می‌شود.