کتاب و ادبیات

برای باخبر شدن از آخرین اخبار انتشارات ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

در این که مبتلا به سرطانی پیش رفته بود تردیدی نیست اما انتساب «آلمزایر» به او مایۀ تعجب است چون در مصاحبه و مکالمه خوش حافظه بود اگر چه شدت بیماری او در گفتار او هویدا بود.
اعضای آکادمی «گنکور» برندگان نهایی این جایزه ادبی در شاخه‌های بهترین رمان اول، بهترین داستان کوتاه و بهترین زندگی‌نامه را معرفی کردند.

کتاب «داغ دل‌ربا؛ روایتی از تشییع پیکر سپهبد شهید قاسم سلیمانی در ایران» نوشته میثم امیری توسط انتشارات خط مقدم به چاپ پنجم رسید.

آداب و سلوک در ماه رمضان و شب احیا در سفرنامه‌ها به خوبی به چشم می‌خورد، «انگلبرت کمپفر» پزشک و طبیعی‌دان اهل آلمان در دوره شاه سلیمان صفوی، در سفرنامه خود به مراسم‌ افطار و نیایش‌ شب‌های قدر و رفتن مردم به مساجد اشاره کرده و مطالبی درباره شب زنده داری و نیایش در روزهای 19، 21 و 23 ماه رمضان نوشته است. همچنین «پیترو دلاواله» سیاح ایتالیایی در سفرنامه خود به شب شهادت حضرت علی (ع) و دسته‌های عزاداری اشاره کرده است.
معرفی کتاب «مهمان ناخوانده»؛

ادبیات در سال‌های کرونا

وقتی موقعیت خاصی مثل همه‌گیری کرونا به وجود می‌آید نویسندگان این امکان را پیدا می‌کنند که از این موقعیت برای طبع‌آزمایی استفاده کنند. اگر این اتفاق برای نوسندگانی بیفتد که دانشجو هستند و استادشان مدیر یک انتشارات نتیجه‌اش می‌شود کتابی مثل «مهمان ناخوانده» که در متن پیش رو در موردش می‌خوانید.
برخی از ناشران به ویژه در حوزه کودک‌، کتاب‌های چاپ ۹۹ خود را در توزیع جدید با برچسب قیمت‌گذاری جدید عرضه کرده‌اند‌، آیا این کار در شرایط فعلی قانونی و منصفانه است؟
رمان «جاده بهشت» ماجرای کسانی است که برای باز کردن گره‌های زندگی سراغ عرفان‌های کاذب و مدعیان دروغین می‌روند. این اثر توسط انتشارات جمکران چاپ شده است.
کتاب «سربلند» نوشته محمدعلی جعفری شامل روایت زندگی شهید محسن حججی توسط انتشارات شهید کاظمی به چاپ چهل و یکم رسید.