کتاب و ادبیات

برای باخبر شدن از آخرین اخبار انتشارات ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

کتاب «پائیز در قطار» اثر محمد کاظم مزینانی در چارچوب طرح تاپ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به زبان تامیلی ترجمه و منتشر شد.
مقاله «پیمان فلاحی» مدرس و فیلمساز انجمن سینمای جوان کرمانشاه با عنوان «دانش فیلمنامه­‌نویسی از رهگذر مطالعات عصب­‌شناسی؛ رویکردی نسبتا نوین برای مساله‌ه­ای قدیمی» جزو ۱۰ مقاله برتر جایزه پژوهش سال سینمای ایران شد.
کتاب «دردانه کرمان» مجموعه خاطرات درباره سردار شهید حسین بادپا به قلم سارا افضلی در انتشارات خط مقدم به چاپ رسید.
کتاب «زمینه شناخت تنبور» یکی از تازه ترین آثار پژوهشی منتشر به قلم حیدر کاکی نوازنده و آهنگساز موسیقی ایرانی در دسترس مخاطبان و علاقه مندان موسیقی ایرانی قرار گرفت.
محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شب گذشته در آیین یاد بود روز حافظ گفت: هیچ فرد ایرانی را نمی توان پیدا کرد که قرابت و خاطره ای یا روایت و شعری و یا نثری از سعدی و حافظ به ذهن نداشته باشد.
همزمان با توزیع چاپ جدید رمان «مریلین مونرو سر جردن»، اولین رمان گلاره عباسی، در روز جهانی عصای سفید از نسخه بریل این کتاب رونمایی می‌شود و تعدادی از آن در اختیار بخش نابینایان کتابخانه‌های شهر تهران قرار می‌گیرد.
کتاب «بانوان محدث شیعه» توسط شرکت چاپ و نشر بین الملل منتشر و در اختیار علاقه مندان و متفکران قرار گرفته است.
دبیرخانه جایزه ادبی جلال آل‌احمد، فراخوان چهاردهمین دوره این جایزه را در حالی منتشر کرد که این جایزه طبق برنامه همه ساله، اوایل آذر یعنی حدود 40 روز دیگر باید برگزار شود.