کتاب و ادبیات

برای باخبر شدن از آخرین اخبار انتشارات ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

رضا ثقتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: تلاش داریم که پیکر«امیرهوشنگ ابتهاج» این هنرمند نام آوازه گیلان در زادگاهش به خاک سپرده شود.
کتاب «راهنماکتاب داستان کوتاه» را مهدی پوررضائیان برای آموزش نگارش داستان کوتاه تالیف کرده است.این کتاب در 276 صفحه رقعی از سوی انتشارات کتاب نیستان وارد بازار نشر شده است.
روز یکشنبه 23 مردادماه آیین گرامیداشت روز خبرنگار ساعت 11 با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اهالی فرهنگ و رسانه در محل تالار وحدت تهران برگزار می‌شود.
بر اساس اعلام فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) تعداد خبرنگاران جان باخته در سراسر جهان در سال ۲۰۲۲ تاکنون به ۳۱ نفر رسیده است.
هر سال، مناسبت «روز خبرنگار» در هفدهمین روز مرداد که فرا می رسد، فرصتی است تا در کنار تکریم ها و تهنیت ها که امری شایسته است، جامعه خبرنگاری کشور کارکردهایش را بازنگری کند و از خود بپرسد که چه قدر در انجام وظایف حرفه ای اش توفیق داشته است؟

چهاردهم مردادماه سالروز صدور فرمان مشروطیت است. مشروطه دوره‌ای از تاریخ معاصر است که هم شعر در آن نقش ویژه‌ای داشت و هم به سهم خود بر شعر شاعران آن دوره تاثیر گذاشت. به همین بهانه نوشتاری را از کامیار عابدی با موضوع «شاعر ملی» و ویژگی‌های آن مرور می‌کنیم.