کتاب و ادبیات

برای باخبر شدن از آخرین اخبار انتشارات ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

با تایید وزارت فرهنگ در دوره فنی‌حرفه‌ای

راه‌اندازی رشته خبرنگاری

در جلسه مشترکی که با حضور محمدحسین اسماعیلی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و عباس بیات مدیرکل آموزش‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش برگزار شد در خصوص کتب درسی رشته های هنری و راه‌اندازی رشته خبرنگاری بحث و تبادل نظر شد.
چهاردهمین دوره مسابقه کتابخوانی «پویا» با محوریت کتاب «نذر مخصوص» از امروز دوشنبه ۱۰ مرداد آغاز می‌شود.

محمدمهدی عبداللهی دبیر اجرایی بیست و چهارمین کنگره شعر دفاع مقدس تهران از انتشار فراخوان بیست و چهارمین کنگره شعر دفاع مقدس و مهلت ارسال آثار تا ٣١ شهریور خبر داد.
مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در پیامی درگذشت مرحوم حاج سیدکریم حجازی مسئول بنیادشهید آبادان در دوران دفاع مقدس را تسلیت گفت.

رمان «میانِ آب‌ها» اثر آندرآس نِزِر با ترجمه‌ای از عباسعلی صالحی و با پس‌گفتاری از مانفرد پاپست، به همت نشر گابه در اصفهان منتشر شد.

بیست دقیقه ای بود از خانه دور شده بودم. دقیقا" در ایستگاه " شرق فینچلی " (East Finchley) باید از اتوبوس پیاده می شدم و در ادامۀ راه از ترن استفاده می کردم. یک نسخه از روزنامه صبح مترو را که هر روز رایگان در میان مردم لندن توزیع می شود از روی دکۀ روزنامه فروشی ِ کنار ایستگاه برداشتم. از" مصاحبه های ۶۰ ثانیه ای " ( 60 second interview ) که در صفحۀ ۱۸ این روزنامه چاپ می شود واقعا" لذت می برم. این مطالب یکی از زیباترین شیوه های جدید روزنامه نگاری برای جذب مخاطب است. پرسش ها و پاسخ های این مصاحبه ها فشرده، دقیق و با ظرافت انتخاب می شوند و به خوبی تنظیم شده و در یک ستون کوتاه منتشر می شوند.

آئین رونمایی از دومین شماره فصلنامه علمی تخصصی مطالعات آئینی «ع» در موضوع هیأت و رسانه به همت مرکز تخصصی احیاء امر در آستانه محرم الحرام ۱۴۴۴ هجری قمری با حضور سیدمجید بنی‌فاطمه و مهدی رسولی و با اجرای سیدبشیر حسینی برگزار شد.