رونمایی از مجموعه «قصه‌های زرنگ»

چهارشنبه ۲۶ بهمن مراسم رونمایی از مجموعه «قصه‌های زرنگ‌» نوشته فرهاد حسن زاده در شهرکتاب ابن‌سینا برگزار می‌شود.

تصویر رونمایی از مجموعه «قصه‌های زرنگ»

به گزارش سایت خبری پرسون، مراسم رونمایی از مجموعه «قصه‌های زرنگ‌» نوشته فرهاد حسن زاده با تصویرگری بهار اخوان که توسط انتشارات پیدایش منتشر شده، روز چهارشنبه ۲۶ بهمن در شهر کتاب ابن‌سینا برگزار می‌شود.

این مجموعه پنج‌جلدی برای گروه سنی بالاتر از شش سال تألیف شده و نویسنده در باره آن می‌گوید: «مجموعه‌ی پنج جلدی «قصه‌های زرنگ» تلاشی است برای بیان و آموزش غیرمستقیم مهارت‌های زندگی.»

در داستان «آقا غول خوشگل و مشگل» اعضای یک خانواده چهارنفره در قالب یک بازی نمایشی در خانه تمرین مهارت «خودمراقبتی» و دوری از تماس بدنی افراد غریبه می‌کنند.

داستان «لولوی قصه‌گو» نگاهی دارد به ترس از تاریکی و موجودات خیالی و تنهایی کودکان در شب. در عین‌حال مخاطبان از نگاه دیگری با فلسفه‌ی موجودی خیالی به نام لولو آشنا می‌شوند که از سرزمین قصه‌ها آمده است.

همچنین داستان «پدربزرگ‌های هله‌هوله خور» روایتی است از درک و ارتباط بین‌نسلی نوه‌ها و سالخورده‌ها و در عین‌حال به مهارت کنترل خشم و دوست‌یابی توجه دارد و داستان «خر پرنده» به بچه‌های خجالتی می‌پردازد و با قصه‌ای ساده و سرراست سخن از ارتباط امن با مهمان‌ها و همچنین خودباوری حتی در شرایط نقص‌عضو به میان می‌آورد.

داستان «هاپولی ناز و ملوس» نیز داستانی ضد فریب است که مهارت «نه» گفتن را در کودکان در قالب داستانی پرکشش و هیجان‌انگیز به نمایش می‌گذارد.

مراسم رونمایی از این‌کتاب چهارشنبه ۲۶ بهمن از ساعت ۱۶ در شهر کتاب ابن‌سینا واقع در شهرک قدس برگزار می‌شود.

منبع: مهر

462552