کتاب و ادبیات

برای باخبر شدن از آخرین اخبار انتشارات ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

حسن عابدینی که اواخر سال گذشته به ریاست خبرگزاری صداوسیما منصوب شده بود، در اقدامی جدید از سوی رییس صداوسیما، به عنوان معاون وی معرفی شد.

سین سرفراز، روزنامه نگاری که پیش از انقلاب سردبیری بیش از  بیست مجله معروف آن‌زمان‌ را عهده دار بود و یکی از باسابقه ترین روزنامه نگاران ایران‌به شمار می رفت ، روز گذشته دور از وطن چشم از جهان فرو بست .
امروزه افراد به دلایل مختلفی مانند ادامه تحصیل، مهاجرت کاری یا سرمایه گذاری و همچنین برای ارسال مقالات و کتاب‌های خود برای انتشار در مقالات بین المللی به ترجمه آن‌ها احتیاج دارند.
چهارشنبه شب پیکر مرحوم هوشنگ ابتهاج با حضور جمعی از مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای خانواده آن مرحوم از طریق فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) به ایران منتقل شد.
روابط عمومی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: خبرنگارانی که اسامی آن‌ها در ۳۱ مردادماه از سوی این معاونت برای وزارت ارتباطات ارسال شده است، تا ساعت ۱۵ روز شنبه ۵ شهریورماه مهلت دارند تا با مراجعه به «درگاه ملی خدمات دولت هوشمند»، نسبت به ثبت شماره همراه خود اقدام کنند.
موضوع انتقال پیکر استاد هوشنگ ابتهاج به تهران به دلیل وجود برخی مشکلات اداری در کشور آلمان و برخی مسائل حقوقی مربوط به خانواده این شاعر نامی به تعویق افتاده بود که اکنون این مشکلات برطرف شده و قرار است پیکر این شاعر پرآواز از کشور آلمان به تهران انتقال یابد.