بیش از ۱۰ هزار نفر از اصحاب فرهنگ بیمه شدند

سیدمجید پور احمدی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر از معرفی بیش از ۱۰هزارنفر از اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآنی در سال ۱۴۰۱ به سازمان تأمین اجتماعی خبر داد
تصویر بیش از ۱۰ هزار نفر از اصحاب فرهنگ بیمه شدند

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از روابط عمومی صندوق اعتباری هنر، سیدمجید پور احمدی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: حدود پنج هزار و ۱۰۰ از این تعداد تنها در اسفند امسال به سازمان تأمین اجتماعی معرفی شده‌اند که نسبت به سال‌های گذشته از رشد قابل توجهی برخوردارشده و بی‌سابقه بوده است.

سیدمجیدپور احمدی با تشریح جزئیات روند پیگیری، رایزنی‌ها و تفاهمنامه‌های امضا شده برای معرفی اعضای صندوق اعتباری هنر برای بهره‌مندی از بیمه تأمین اجتماعی، برخورداری از تسهیلات بیمه‌ای را از راهبردهای ایجاد امنیت خاطر برای خانواده فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت عنوان کرد و گفت: بیمه با ارزش بخشیدن به هنرمند و توجه به نیازهای او در نبود امنیت شغلی می‌تواند نقطه اتکایی برای ادامه فعالیت وی خصوصاً در شرایط سخت باشد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: صندوق اعتباری هنر در این دوره وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت مردمی تلاش کرد تا بر اساس برنامه سوم توسعه شرایطی به وجود آورد که با گسترش خدمات بیمه‌ای، فضایی امن و بدون دغدغه را برای تداوم فعالیت حرفه‌ای هنرمندان فراهم کند.

به گفته وی، معتقدیم این مهم تا اندازه‌ای می‌تواند به رفع دغدغه‌های قشر فرهیخته جامعه بیانجامد که خود زمینه ساز ایجاد انگیزش و خلق آثار هنری است.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به اینکه از ابتدای تأسیس این صندوق تا پایان سال ۱۴۰۰ تعداد افراد معرفی شده به سازمان تأمین اجتماعی حدود ۴۴ هزار نفر بود، اظهار داشت: با رایزنی، پیگیری و اقدامات انجام گرفته در دولت مردمی، با ایجاد ظرفیت‌های لازم برای افزایش معرفی‌ شدگان به سازمان تأمین اجتماعی نسبت به سال‌های قبل، تعداد معرفی شدگان این صندوق به بیش از ۵۴ هزار نفر افزایش یافت. به عبارتی دیگر از زمان شروع به‌کار دولت سیزدهم قریب به ۱۲ هزار از اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت از خدمات تأمین اجتماعی برخوردار شده اند.

پوراحمدی خاطرنشان کرد: برای نخستین بار در اسفند ماه سال جاری همزمان ۵ هزار و ۱۰۵ متقاضی به سازمان تامین اجتماعی معرفی شدند که در تاریخ صندوق بی‌سابقه بوده است.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر افزود: بیش از ۶۰ درصد از حق بیمه تأمین اجتماعی اعضای بیمه شده (معادل سالانه ۲۴۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱) توسط صندوق پرداخت می‌شود و به عبارتی دیگر صندوق ماهیانه ۴۲۴ هزار تومان به ازای هر بیمه شده به عنوان یارانه پرداخت می‌کند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در عین حال گفت: در سال ۱۴۰۱ سهم پرداختی صندوق برای هر بیمه شده با رشد ۵۷ درصدی از مبلغ ۲۷۰ هزارتومان به ۴۲۴ هزارتومان افزایش یافت و رقم قابل توجهی از بودجه دریافتی صندوق به یارانه بیمه تأمین اجتماعی اعضاء اختصاص یافت.

466382