تجدیدچاپ چند کتاب از نشر فرزان روز

نشر فرزان روز چندین جلد از کتاب‌های خود را تجدید چاپ کرد.

تصویر تجدیدچاپ چند کتاب از نشر فرزان روز

به گزارش سایت خبری پرسون، انتشارات فرزان روز درصدد بازنشر تعدادی از کتاب‌های معروف برآمده است. از جمله این کتاب‌ها می‌توان به «ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد»، «دراندرون»، «نامه‌های برلن» و «سودمندی و ناسودمندی تاریخ برای زندگی» اشاره کرد.

ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد

کتاب «ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد»، رمانی نوشته‌ی پائولو کوئیلو است که اولین بار در سال ۱۹۹۸ وارد بازار نشر شد. به نظر می‌رسد که ورونیکای بیست و چهار ساله، هر چیزی که می‌تواند آرزو کند را در زندگی خود دارد: جوانی و زیبایی، روابط خوب، شغلی رضایت بخش و خانواده‌ای صمیمی. اما چیزی در زندگی او کم است و به نظر می‌رسد در درون ورونیکا، خلاءِ آنچنان عمیقی وجود دارد که هیچ چیز هیچ وقت نمی‌تواند آن را پُر کند. به همین خاطر، او در صبح یازدهم نوامبر سال ۱۹۷۷ تصمیم می‌گیرد که بمیرد. ورونیکا چندین قرص را با هم می‌خورد به امید اینکه دیگر از خواب بیدار نشود. او از خواب بیدار می‌شود اما نه در خانه بلکه در بیمارستانی روانی. کارکنان این بیمارستان به ورونیکا می‌گویند که اوردوز، باعث مرگ آنیِ او نشده اما صدمه‌ی شدیدی به قلبش وارد کرده است و او حالا فقط چند روز وقت برای زندگی کردن دارد.

در این کتاب به یکی از مشکلات رایج در جوامع نسبتا مرفه در دوران صلح و آرامش اشاره شده که همان «افسردگی و بی‌انگیزگی» است.

این کتاب با ترجمه دل‌آرا قهرمان به همت نشر فرزان روز به چاپ هفتم خود رسیده و با قیمت ۱۰۰ هزار تومان روانه بازار شده است.

نامه‌های برلن

کتاب «نامه‌های برلن» به کوشش ایرج افشار گردآوری شده که شامل نامه‌هایی است که بزرگ علوی، نویسنده معروف ایرانی، در مدت طولانی تبعید و اقامت خود در شهر برلن شرقی نوشته و در آن‌ها نظریات خود را درباره بسیاری از افراد و شخصیت‌ها و رویدادهای فرهنگی و اجتماعی بیان داشته است و به همین لحاظ، واجد نکاتی تازه و ارزنده و خواندنی است.

از بزرگ علوی، آنچه نوشته غیر داستانی است تقریبا همین مطالب است که برای چاپ در آینده نوشته بود در این کتاب منتشر شده است. بانگاهی به آن‌ها، خواننده درمی‌یابد که میدان تفکر و توغل علوی در زمینه تاریخ، ادبیات، هنر باستانی و زبان تا به کجا کشده شده است. از آنجا که مضامین این نوشته‌ها متنوع است، شناسایی فرهنگی او نیز آسانتر می‌شود.

این کتاب که شامل دو بخش از نامه‌ها و پیوست‌های مختلف گرفته تا مقالات و حواشی است به چاپ سوم خود رسیده و با قیمت ۷۰ هزار تومان در بازار در دسترس مخاطبان است.

در اندرون

کتاب «در اندرون» جزو معدود رمان‌هایی است که شاید بتوان آن را رمان واقعی- تخیلی نامید. پایه و اساس داستان کتاب در اندرون، خاطرات آخرین دختر ناصرالدین شاه، شاهزاده عزالسلطنه است و در آن به آنچه در درون حرمسرای ناصرالدین شاه می‌گذشت و حوادثی که در بیرون اتفاق می‌افتاد، نظیر نهضت تنباکو، سفر شاه به روسیه، شیوع وبا در قزوین و تهران و قتل ناصرالدین شاه اشاره می‌شود.

در نوشتن کتاب، سعی بر بازسازی محیط بسته اندرونی بوده است، منتها خواننده باید هنگام خواندن آن چند نکته را در نظر داشته باشد، نخست آنکه دید حاکم بر کتاب، دید دختر ناصرالدین شاه است، بنابراین در جای جای آن با موضع گیری‌های سیاسی یکسونگرانه به نفع آن پادشاه مواجهیم. دوم آنکه نثر آن همان نثری است که خانم اتحادیه در متن فرانسه رعایت کرده است. سوم آنکه دید شخصیت اول داستان بیشتر دیدگاه زن امروزی است تا دیدگاه زنی که در اندرونی زندگی می‌کرد.

این کتاب ترجمه نازیلا خلالی است که از نوشته افسانیه اتحادیه انجام داده است. این کتاب نیز این روزها به چاپ ششم خود رسیده و با قیمت ۱۶۰ هزار تومان در دسترس است.

سودمندی و ناسودمندی تاریخ برای زندگی

کتاب «سودمندی و ناسودمندی تاریخ برای زندگی» به چاپ هشتم خود رسیده و با قیمت ۵۰ هزار تومان در اختیار مخاطب قرار می‌گیرد.

این کتاب نوشته فردریش نیچه است و با ترجمه عباس کاشف و ابوتراب سهراب است و فتح بابی در فلسفه نیچه است. نه فقط در آن بسیاری از نکات عمده کل آثار او مذکور افتاده است، بلکه بیانیه صریحی درباره عمیق‌ترین علایقی است که به تمام آثار او جان می‌بخشد. اگر این اثر چنانکه باید شناخته شود، بهتر از هر اثر دیگری، فراهم آورنده مبنایی در جهت تدارک مطالعه آثار این متفکر بزرگ خواهد بود.

منبع: ایلنا

466585