کتاب و ادبیات

برای باخبر شدن از آخرین اخبار انتشارات ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

موضوع انتقال پیکر استاد هوشنگ ابتهاج به تهران به دلیل وجود برخی مشکلات اداری در کشور آلمان و برخی مسائل حقوقی مربوط به خانواده این شاعر نامی به تعویق افتاده بود که اکنون این مشکلات برطرف شده و قرار است پیکر این شاعر پرآواز از کشور آلمان به تهران انتقال یابد.
کتاب «سفر صبح» روز سه‌شنبه اول شهریور در دوازدهمین نشست نقد و بررسی طعم کتاب مورد بررسی قرار می‌گیرد.
مراسم تشییع و وداع با مرحوم کیومرث عباسی قصری غزلسرای معاصر صبح امروز در حوزه هنری با حضور جمعی از هنرمندان و شاعران و مدیران فرهنگی برگزار شد.
امروز ۳۰ مرداد بزرگداشت استادمحمدرضا حکیمی با سخنرانی دکتر رضا داوری، رییس فرهنگستان علوم در روزنامه اطلاعات قبل از ظهر برگزار می شود.

دستوردادستان آلمان برای تحقیقات قضایی در مورد مرگ سایه!

اختلافات خانوادگی مانع انتقال پیکر هوشنگ ابتهاج به ایران شد

بدنبال شکایت یکی از فرزندان هوشنگ ابتهاج به دستگاه قضایی کشور آلمان دادستانی آلمان از انتقال پیکر وی به ایران ممانعت کرده و همه چیز را به آینده موکول کرده است.
فرشاد مهدی‌پور معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی، چهارشنبه و پنجشنبه (۲۶ و ۲۷ مردادماه) در سفری دو روزه به استان‌های لرستان و مرکزی، ضمن دیدار با خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای این استان‌ها، در آیین گرامیداشت روز خبرنگار با خانواده شهید محمود صارمی دیدار کرد.

مراسم رونمایی از کتاب « تابستان 1369» به قلم مرتضی سرهنگی که در انتشارات سوره‌مهر به چاپ رسیده است، فردا برگزار می‌شود.

از کارت اعتباری تا واگذاری مسکن؛

وعده‌های وزیر ارشاد به خبرنگاران

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره جزئیات پرداخت وام خرید کالا از طریق کارت اعتباری ویژه خبرنگاران و رایزنی برای واگذاری ۱۴ هزار مسکن ویژه خبرنگاران خبر داد.
به گفته معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امسال اینترنت خبرنگاری با تغییر مواجه شد. اینترنت خبرنگاری امسال ۲۰۰ گیگ است که تنها شامل خبرنگاران ثبت نامی می‌شود. این اینترنت به زودی وصل می‌شود.

محمد شالویی دستیار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره تأخیر انتقال پیکر هوشنگ ابتهاج از آلمان به ایران توضیحاتی ارائه کرد.ات وزارت ارشاد درباره تأخیر در انتقال پیکر «ابتهاج» به ایران: در کشور آلمان مشکلات اداری پیش آمده