آغاز ثبت‌نام سفر عتبات در دهه اول محرم

ثبت‌نام سفر عتبات در دهه اول محرم از سوی سازمان حج و زیارت آغاز شد.
تصویر آغاز ثبت‌نام سفر عتبات در دهه اول محرم

به گزارش سایت خبری پرسون، ثبت‌نام سفر عتبات برای دهه اول محرم از امروز آغاز شد و متقاضیان سفر به عتبات می‌توانند برای تشرف به کربلا با کاروان‌های زیر نظر سازمان حج و زیارت برنامه‌ریزی کنند.

با توجه به مشکل تأمین پرواز، هنوز ظرفیت‌های سفر هوایی عتبات بازگشایی نشده است و همه اعزام‌ها در حال حاضر به صورت زمینی برنامه‌ریزی و اجرا شده است.

برخی از مسؤولان دفاتر زیارتی مجری اعزام می‌گویند: نبود بلیت پرواز عتبات با قیمت مناسب، موجب شده تا امکان ثبت‌نام سفر هوایی عتبات در دهه اول محرم مهیا نشود.

با این وجود، مسؤولان همچنان در تلاش هستند تا با مذاکراتی که با شرکت‌های هواپیمایی دارند، بتوانند چند پرواز را چارتر کرده و سفر هوایی عتبات در دهه اول محرم را با قیمت مناسب عرضه کنند.

هزینه سفر زمینی عتبات در دور جدید از ۶ میلیون تومان تا هفت میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تعیین شده است که البته ظرفیت کاروان‌های عتبات برای حضور در کربلا هم‌زمان با تاسوعا و عاشورای حسینی محدود است.

سفر عتبات در ماه‌های اخیر با توجه به بسته حمایتی دولت از سفرهای زیارتی، ثابت مانده بود، اما اکنون تا حدودی این هزینه دچار نوسان شده است و برخی از دفاتر زیارتی هزینه سفر زمینی عتبات را که در ماه جاری از حدود پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود، ۲۰ درصد گران کرده و به حداقل ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسانده‌اند.

منبع: فارس

502741