قرآن و عترت و حج

برای باخبر شدن از آخرین اخبار مذهبی ایران، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه از فعال بودن ۱۵۰ موکب سازمان اوقاف در کشور عراق خبر داد و گفت: میلیون‌ها نفر زائر کنار هم هستند بدون اینکه کسی به کسی آسیب بزند بدون اینکه کسی باعث رنجش دیگری شود. آن مدینه فاضله‌ای که دشمنان ما در نظام ماتریالیسی ترسیم می کنند، محقق نخواهد شد. این مدینه فاضله در نظام ایثار و شهادت شکل می‌گیرد.
کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی، ضمن توضیح درباره روند برگزاری رویداد «اربعین؛ فراتر از کلام» در استان‌های مرزی کشور، از اجرای کارناوال «آیینه‌داران آفتاب» برای اولین بار در تهران به مناسبت راهپیمایی اربعین حسینی با حضور ۱۵۰ هنرمند از سراسر کشور گفت.

حمید مجیدی مهر رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: علاوه بر خدمات رسانی به زائرین، برنامه‌های فرهنگی و قرآنی برای موکب‌ها در نظر گرفته شده و با توجه به ارتباط این مرکز با قاریان بین‌المللی و ملی، از این قاریان برای برپایی محافل قرآنی و مجالس انس با قرآن در مواکب استفاده می‌شود.
امام حسین (ع) به همه کسانی که در کربلا همراهشان بودند تاکید کردند که اگر حقی برگردنشان هست یا اگر بدهی دارند، در کربلا نمانند و برای ادای دین برگردند، چون ایشان عمل به حقوق اجتماعی را بسیار مهم و اساسی می دانستند.

امام جعفر صادق علیه السلام در روایتی به بیان آرزوی فرشتگان آسمان پرداخته‌اند.
امیرحسین شفیعی مدیر اجرایی کاروان آیینه داران آفتاب از مشارکت ۱۵۰ هنرمند هنرهای نمایشی برای حضور در برنامه‌های آیینی عاشورایی در روز اربعین خبر داد.

امام جعفر صادق علیه السلام در روایتی به معرفی اولین زمین با شرافت پرداخته‌اند.
حجت‌الاسلام والمسلمین اباذری با اشاره به تقارن پیاده روی میلیونی اربعین حسینی امسال با فصل گرمای شدید هوا در کشور عراق تاکید کرد که زائران ایرانی تا حد امکان مدت زمان زیارت را حداکثر به ۴ تا ۵ روز کاهش دهند تا از تبعات گرمازدگی احتمالی در امان بمانند.

امام جعفر صادق علیه السلام در روایتی به جایگاه حرم أباعبدالله الحسین (علیه السلام) اشاره کرده‌اند.
زیارت با پای پیاده، بزرگداشتی است که از گذشته بوده و اختصاص به زمان خاصی ندارد، همان گونه که نقل شده، حضرت آدم هزار بار به زیارت خانه خدا رفت.
سعید چلندری مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در برنامه «تهران ۲۰» اقدامات شرکت‌های هواپیمایی برای ارائه خدمات به زائران اربعین را تشریح کرد.