امکان انتخاب کاروان برای زائران حج تمتع ۱۴۰۳ تا یکشنبه ۱۳ اسفند

از روز یکشنبه ۶ اسفند تاکنون بیش از ۶۰ هزار نفر برای اعزام به حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام آمادگی کرده اند و ثبت‌نام خود را با انتخاب کاروان قطعی کرده‌اند و روند انتخاب کاروان برای زائران تا روز یکشنبه ۱۳ اسفند امکان‌پذیر است.
تصویر امکان انتخاب کاروان برای زائران حج تمتع ۱۴۰۳ تا یکشنبه ۱۳ اسفند

به گزارش سایت خبری پرسون، بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط سازمان حج و زیارت، ثبت‌نام از واجدین شرایط و متقاضیان اعزام به حج تمتع سال 1403 در کاروان‌های سراسر کشور از روز یکشنبه 6 اسفند آغاز شد و تاکنون بیش از 60 هزار نفر نسبت به انتخاب کاروان اقدام کرده‌اند.

از این تعداد بیش از 2200 نفر افرادی هستند که سال 1399 ثبت‌نام کرده ولی به دلیل شرط سنی در حج 1401 نتوانستند اعزام شوند.

روند انتخاب کاروان توسط زائران تا یکشنبه 13 اسفند ادامه دارد.

سهمیه حجاج و عوامل حج جمهوری اسلامی ایران درحج تمتع آینده 87550 نفر است که این تعداد در قالب 614 کاروان از اواخر اردیبهشت ماه سال 1403 به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

انتخاب کاروان و ثبت‌نام در آن با مراجعه به نشانی اینترنتی my.haj.ir و بصورت غیرحضوری بوده و متقاضیان باید ابتدا نسبت به انتخاب و ثبت‌نام در یکی از کاروان‌های استان محل سکونت خود مبادرت کرده و سپس حداکثر ظرف مدت 48 ساعت به دفتر مدیر کاروان‌ مراجعه و سایر مراحل ثبت‌نام (تحویل مدارک، انجام معاینات، اخذ تأییدیه پزشکی) را پیگیری کنند.

افرادی که بر اساس اعلام قبلی سازمان حج و زیارت با مراجعه به سامانه reserve.haj.ir اقدام به پیش ثبت‌نام ­کرده و واریز وجه انجام داده‌اند و همچنین افرادی که در کاروان‌های حج تمتع سال 1399 نام‌نویسی و وجوه مربوط را واریز کرده و انصراف نداده‌اند، می‌توانند با مراجعه به سامانه my.haj.ir یا tamatoreserve.haj.ir کاروان خود را انتخاب کنند.

منبع: تسنیم

611966