قرآن و عترت و حج

برای باخبر شدن از آخرین اخبار مذهبی ایران، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

روزه داری یکی از اعمال سفارش شده در عید غدیر است و هنگام ملاقات مومنان بگوییم الْحَمْدُ لِلّٰهِ الَّذِی جَعَلَنا مِنَ الْمُتَمَسِّکینَ بِوِلایَةِ أَمِیرِالْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّةِ عَلَیْهِمُ السَّلامُ؛ سپاس خدای را که ما را از چنگ‌زنندگان به ولایت امیرمومنان و امامان دیگر قرار داد.

مراسم هفتگی بین‌الحرمین در شب‌های جمعه این هفته به مناسبت عید غدیرخم با رویکرد جشن و با حضور زائران ایرانی در بین‌الحرمین کربلای معلی برگزار می‌شود.

غربی‌ها باید متوجه باشند بازی کردن با احساسات و اعتقادات هر قوم و قبیله و دین و مذهب و آیین نمی‌تواند به صلح جهانی و امنیت بین‌المللی کمک کند و بر عکس درگیری‌ها را در سطح بین‌المللی افزایش می‌دهد و با افزایش تنش‌های بین‌المللی تنها مسلمانان و کشورهای اسلامی که دچار ضرر و زیان نمی‌شوند قطعا دود برخاسته از آتش به چشم همگان خواهد رفت.
وزیر حج و عمره عربستان اعلام کرد: کشورهایی که قراردادهای خود را زودتر ببندند در اولویت انتخاب اماکن مناسب برای زائران خود در مشاعر مقدسه (منا، عرفات و مزدلفه) در موسم حج ۱۴۴۵ هجری قمری (۲۰۲۴ میلادی) قرار خواهند گرفت.
امام جواد علیه السلام در روایتی به موضوع پنهان نبودن از دیدگان حضرت حق اشاره کرده‌اند.
بی شک این گونه اقدامات ضد اخلاقی وانســانی باعث ترویج خشنونت و نفرت پراکنی می گردد و هیچ ســنخیتی با آزادی بیان و آزادی اندیشه ندارد بلکه خلاف قوانین و مقررات اسلامی و اعلامیه جهانی حقوق بشــر است.
بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در بیانیه‌ای اقدام شنیع سوزاندن قرآن کریم در سوئد را که همزمان با عید قربان رخ داد، محکوم کرد و این اقدام را موجب آسیب دیدن روابط میان ملت ها خواند.
امام جعفر صادق علیه السلام در روایتی به جایگاه بی‌حساب نماز شب اشاره کرده‌اند.
آمریکا و متحدانش فهمیدند که این ضربه را وقتی خوردند که نسخه اصیل و جامع اسلام به رهبری یک روحانی مجاهد به منصه ظهور رسید و قدرت خود را به آنها نشان داد.
در دیدار روسای هلال‌ احمر ایران و عربستان عنوان شد:

افزوده شدن زبان فارسی به اپلیکیشن «کمکم کن» برای حجاج

رئیس جمعیت هلال‌احمر کشورمان با رئیس جمعیت هلال‌احمر عربستان در مکه مکرمه دیدار و درباره توسعه همکاری‌های دوجانبه در راستای ارتقاء خدمات بهداشتی، درمانی و امدادی به حجاج ایرانی گفت‌وگو کرد.