موسیقی و تجسمی

برای باخبر شدن از آخرین اخبار موسیقی و هنرهای تجسمی ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

بیژن پرواز نوازنده سه‌تار در ۵۰ سالگی و بر اثر سکته مغزی درگذشت و صبح امروز جمعه ۱۴ آبان ۱۴۰۰ در قطعه نام‌آوران بهشت سکینه به خاک سپرده شد.
تحقیقات جدید کارشناسان این احتمال را به وجود آورده است که یک پرتره به عنوان اثر اصل «رامبرانت» نقاش نامدار هلندی شناسایی شود.
کوروش کمالی سروستانی رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی فارس با اشاره به نحوه شکل‌گیری «آرشیو ملّی هنر ایران»، درباره بخش‌های مختلف این مجموعه فرهنگی و هنری و همچنین بی‌نظیر بودن آن در سطح جهان می‌گوید.
امیر صدیقیان از آهنگسازان و نوازندگان موسیقی که در حوزه تئاتر نیز به فعالیت مشغول است، آلبوم موسیقی یکی از آثار نمایشی‌اش در مقام آهنگساز را منتشر کرد.
مراسم تشییع پیکر ایران درودی، بانوی پرآوازه نقاشی معاصر ایران صبح امروز از مقابل موزه هنرهای معاصر تهران به سمت منزل ابدی‌اش برگزار شد.
محسن رجب‌پور مدیرعامل مجمع صنفی ناشران موسیقی به بیان جزییاتی از جلسه روز گذشته تعدادی از برگزارکنندگان کنسرت‌ها با سرپرست دفتر موسیقی وزارت ارشاد پرداخت.
محمود شالویی سرپرست معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دوشنبه شب ۱۰ آبان ماه با حضور در منزل زنده یاد ایران درودی ضمن عرض تسلیت و گرامیداشت یاد و خاطره بانوی نقاش ایران، با خانواده و هیات امنای بنیاد درودی گفتگو کرد.
امیر نریمانی مدیر روابط عمومی انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران با اعلام جزئیات تعرفه رسمی تولید و فروش عکس‌های مطبوعاتی در سال ۱۴۰۰، توضیحاتی را نیز درباره این تعرفه ارائه کرد.
احمد آزاد چند سالی بود که در اصفهان زندگی می‌کرد. احمد آزاد امروز، دهم آبان ۱۴۰۰ پس از مدتی بیماری در سن ۶۰ سالگی درگذشت.
محمود شالویی سرپرست معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با پیگیری‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان ذی ربط، تصمیم بر بازگشایی کنسرت‌ها و ورود به شرایط عادی در جامعه گرفته شده است.