سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

«تام و جری» که به‌عنوان یکی از نمادین‌ترین انیمیشن‌های تاریخ شناخته می‌شود، در سری جدید بومی‌سازی می‌شود تا مخاطبان آسیای جنوب شرقی را بیشتر با خود همراه کند.
برد پیت برای نشان دادن حمایت از اعتصابات فعلی بازیگران و نویسندگان هالیوود، فیلمبرداری فیلم جدیدش «Apex» را متوقف کرده است.
به گفته مهدی نصیری رئیس کانون ملی منتقدان تئاتر ایران در صورت موافقت کمیته‌ی سمینارها و کارگاه‌های آموزشی کانون جهانی گواهی پایان‌دوره‌ی کارگاه سه دوره‌ای نقد تئاتر به‌صورت بین‌المللی و از طرف کانون جهانی به شرکت‌کنندگان اعطا خواهد شد
جشنواره فیلم برلین به دلیل حذف بخش «چشم‌انداز سینمای آلمان» از دوره آتی این رویداد سینمایی با انتقادات کم‌سابقه‌ای رو به رو شده است.
اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حوزه فضای مجازی، یک دهه رهبر انقلاب اسلامی تاکید داشتند و فرمودند اگر غفلت کنید، تبدیل به قتلگاه خواهد شد. حاصل یک دهه رها شدگی فضای مجازی، یک تأثیر شگرف در حوزه سبک زندگی افراد و انحرافات جدی در مسیر فرهنگی جمهوری اسلامی بود. ما وقتی کار را آغاز کردیم، بنا بر آن داشتیم که در حوزه‌های مختلف، ریل گذاری‌ها و جهت گیری‌ها به سمت اهداف و آرمان‌های انقلاب تغییر کند.
نمایش «شب روی سنگفرش خیس» نوشته زنده یاد اکبر رادی با طراحی و کارگردانی میکائیل شهرستانی با حضور خانواده زنده یاد اکبر رادی اجرای خود را در تماشاخانه سنگلج آغاز می‌کند.
با پایان عزاداری‌های دهه اول محرم پیش‌بینی می‌شد که چند فیلم کمدی جدید از جمله آخرین ساخته کیانوش عیاری به چرخه اکران اضافه شوند ولی به نظر می‌رسد تا فصل پاییز از این فیلم‌ها و رقابت جدی در گیشه خبری نباشد.