سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

بعد از تعطیلی سینماها در دهه اول ماه محرم ۱۴۰۲ روز گذشته دوباره سالن‌ها فعالیت خود را آغاز کردند که براساس آمارهای ثبت شده در هفت روز گذشته کت چرمی پیشتاز فروش در میان مخاطبان سراسر کشور بوده است.
فیلم مستند سینمایی «کاپیتان من» به تهیه‌کنندگی بهرام رادان و کارگردانی سیاوش صفاریان‌پور از روز چهارشنبه ۱۱ مرداد در سینماهای منتخب گروه سینمایی هنر و تجربه اکران می‌شود.
«برد پیت» که برای بازی در تازه‌ترین اثر جوزف کوشینسکی کارگردان مطرح سینما حضور دارد، در همبستگی با اعتصاب انجمن بازیگران سینما تولید فیلم را متوقف کرد.
«کوین اسپیسی» به طور قانونی از زیر سایه اتهامات اخلاقی خارج شده اما آیا این بازیگر برنده دو جایزه اسکار بار دیگر می‌تواند به جریان اصلی هالیوود بازگردد؟

مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه صوت‌ و تصویر فراگیر، در ادامه مستلزم ابلاغ بود که وقفه‌ای کوتاه‌مدت در اجرایی شدنش، این گمانه را در ذهن برخی ایجاد کرده بود که شاید مستلزم دریافت نظر ذی‌نفعان و فعالان این حوزه است. با این همه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با رد این نگاه، ابلاغ را منوط به گذراندن پروسه‌ای طبیعی دانست و حالا رییس سازمان صداوسیما اعلام کرده است که مصوبه ابلاغ شده است.

محمد قنبری مدیر یکی از پردیس‌های سینمایی پایتخت با اشاره به عملکرد فیلم‌های غیرکمدی در اکران ماه محرم همزمان با توقف اکران فیلم‌های کمدی، از افت فروش ۷۵ درصدی در گیشه سینماها خبر داد.