سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

کارگردان و تهیه کننده مجموعه مستند اجتماعی محیط زیستی «تنهایی» که در شبکه یک سیما تولید و به پخش رسید با مستند «ایستاده با گرگ» نامزد دریافت نشان پاندای طلایی برای بهترین فیلم از جشنواره بزرگ سیچوان چین شد.

هر سال ایام محرم فیلم «سفیر» سرزبان‌ها می‌افتد؛ فیلمی که فرامرز قریبیان در آن ایفای نقش کرده و جزو اولین کارهای عاشورایی سینمای ایران به حساب می‌آید. تهیه‌کننده آن در مرور خاطراتش به نکات جالبی اشاره کرده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس توضیحاتی درباره بحث ممنوع الکاری هنرمندان هنجارشکن مطرح کرد.
نمایشگاه آثار هنرمندان در محکوم ساختن جسارت به ساحت مقدس قرآن کریم با عنوان «جدال نار با نور» در نگارخانه مرحوم عالی حوزه هنری برپا شد.

نمایش «تجریش جنوبی» به کارگردانی مهدی‌کاسه‌ساز و تهیه‌کنندگی مهفام کمالی اجرای خود را در عمارت ارغوان آغاز می‌کند.
گفت و گو با رضا بنفشه‌خواه، هنرمند پیشکسوت کشورمان حدود یک ماه است به دلیل درد شدید در ناحیه کمر در منزلش در استراحت مطلق به سر می‌برد بخوانید.
عاشورا و حادثه کربلا یکی از مهم‌ترین و ماندگارترین اتفاقات تاریخ تشیع است‌، سینما هم به سهم خود روایت این حادثه تاریخی را برعهده داشته و وظیفه رساندن آن به نسل‌های بعدی را دارد‌. اتفاقی که در سال‌های اخیر کمتر به آن پرداخته شده است.

علی عظیمی خواننده‌ ایرانی ۴۵ ساله با انتشار عکسی مشترک از خود در کنار پگاه آهنگرانی ضمن تبریک تولد آهنگرانی، خبر ازدواج شان را نیز اعلام کرد. پگاه آهنگرانی ۳۹ ساله مدتی است از ایران به آلمان مهاجرت کرده است.
با اکران فیلم «اوپنهایمر» ساخته کریستوفر نولان، کتابی که فیلم از آن اقتباس شده به صدر فهرست پرفروش‌ترین‌ها رسید.
در ششمین شب برگزاری ویژه‌ برنامه «نوای عرشیان و مشق فرشیان» که به همت اداره کل هنرهای نمایشی در محوطه باز تئاتر شهر در حال اجراست، یاد و خاطره علاء‌الدین قاسمی، اولیاخوان پیشکسوت زنده شد.
«باربی» با فروش ۸ میلیون دلار در باکس آفیس چین جایگاه پنجم را از آن خود کرد تا نشان دهنده ناامیدی هالیوودی‌ها در دومین بازار بزرگ سینمای جهان باشد.