سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

حضور بنیاد سینمایی فارابی با قصه‌ای متفاوت در فجر۳۹

«زد و بند» امین زندگانی در جشنواره فیلم فجر

فیلم سینمایی «زد و بند» با بازی امین زندگانی به‌کارگردانی داود نوروزی در مراحل فنی قرار دارد و برای ارائه به جشنواره سی ونهم فیلم فجر آماده می‌شود.

«میرجاوه» در پیش تولید

فیلم سایکودرام تهیه‌کننده «ستایش»

آرمان زرین‌کوب تهیه کننده آثاری هم چون «مرگ تدریجی یک رؤیا»، «ستایش» ، «ماه و پلنگ» و «بوم و بانو» قصد دارد در نخستین تجربه کارگردانی خود فیلم سینمایی «میرجاوه» را به تهیه‌کنندگی محسن چگینی مقابل دوربین ببرد.
داوران «چهارراه» مشخص شدند

ایوب آقاخانی در جمع داوران یک رویداد ملی

ایوب آقاخان طراح مسابقه‌ سراسری نمایشنامه‌نویسی اقتباسی «چهارراه» و مدیر دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه‌ هنری از معرفی و فعالیت‌های تیم داوران این مسابقه‌ کشوری خبر داد.
صحبت‌های عزت‌الله انتظامی و اصغر فرهادی در سالروز تولد داریوش مهرجویی

به بهانه 81 سالگی خالق «پری»، «لیلا» و «هامون» +فیلم

داریوش مهرجویی کارگردان مطرح سینمای ایران امروز ۸۱ساله شد. در ویدئویی اصغر فرهادی و عزت‌الله انتظامی از جایگاه این فیلمساز سینمای ایران می‌گویند.
وداع با رضا نصرالله لنکرانی

درگذشت دایرﺓالمعارف تعزیه ایران

رضا نصرالله لنکرانی از چهره های با سابقه و تأثیرگذار تعزیه ایران صبح امروز یکشنبه ۱۶ آذر به دلیل کهولت سن در منزل خود چشم از جهان فروبست.
پخش جهانی فیلم‌تئاتر «من ترامپ نیستم!»

گریم جالب «رضا فیاضی» در نقش ترامپ

پخش فیلم‌تئاتر «من ترامپ نیستم!» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی رضا خرّم در ویدیو پرایم آمازون به تازگی آغاز شد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خبر داد:

اجرای ۸ نمایش در سی و دومین جشنواره تئاتر در همدان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از اجرا و آغاز به کار نمایش های جشنواره تئاتر در همدان خبر داد و گفت: این جشنواره با معرفی ۸ نمایش در اینستاگرام از امروز در همدان برگزار می شود.
بهترین فیلم جشنواره «اجیال» معرفی شد

درخشش «خورشید» این بار در قطر

فیلم سینمایی «خورشید» جدیدترین ساخته مجید مجیدی که نماینده کشورمان در اسکار 2021 معرفی شده است به عنوان بهترین فیلم جشنواره «اجیال» قطر معرفی شد.

«فسیل» روایت قصه‌ای در قبل از انقلاب

آغاز پیش تولید کمدی تهیه کننده «دینامیت»

سید ابراهیم عامریان تهیه کننده سه فیلم «دینامیت»، «انفرادی» و «نارگیل» قصد دارد سینمایی «فسیل» را با کارگردانی کریم امینی بسازد. این فیلم در مرحله پیش تولید قرار دارد.
نویسنده جوان لر در یادداشتی درس آموز خطاب بهاره رهنما به دلیل توهین به قوم لر نوشت:

از خود بی خبر، شعور ذاتی است

قوم لر در طول تاریخ این سرزمین به ایمان، شجاعت و دلیری و بزرگی شهره اند این قوم اصیل قطعا با اظهارات تهی از شعور یک سلبریتی ! کوچک نخواهد شد اما در این یادداشت تنها سعی می شود پاسخی به سرکار خانم رهنما داده شود. نگارنده همچون او از مسیر ادب خارج نمی شوید و طبق آموزه های دینی خود دلسوزانه با دلی پر خون به عنوان یک جوان لر نکاتی را تقدیم می دارد.