سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

علی باقری، مهدی کوشکی و مجید نوروزی به عنوان بازیگران نمایش «سرایدار» به کارگردانی مهدیس زارع‌نژاد معرفی شدند.
فیلم متفاوت روح الله حجازی در راه جشنواره فجر

زن پوشی «رضا عطاران» در فیلم «روشن»

«رضا عطاران» در فیلم سینمایی «روشن» به نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی روح الله حجازی گریم متفاوتی دارد، این فیلم برای حضور در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر ثبت نام کرد.
در پی حاشیه‌های پیش آمده برای صحبت‌های «بهاره رهنما» دریکی از قسمت‌های اخیر برنامه «شام ایرانی» که مصداق بی‌احترامی به قوم لر محسوب شده بود و انتقادهای برخی مخاطبان و حذف این قسمت به تصمیم ساترا، نماینده مردم لرستان در مجلس انتقادهایی صریح را در این زمینه مطرح کرد که در ادامه با پاسخ و عذرخواهی این بازیگر همراه شد. پس از این عذرخواهی، نماینده مردم لرستان نیز در تماسی تلفنی از این بازیگر برای ابراز خطا و عذرخواهی تشکر کرد.
مجیدی مجیدی پس از پایان جشنواره «های‌نان» لوکیشن فیلم جدیدش را که با گروه بازیگران چینی قرار است ساخته شود انتخاب می کند. داستان فیلم جدید مجیدی درباره دختر بچه ای در میانه بحران کروناست.
درخشش سینمای ایران در جشنواره های بین المللی

جایزه بهترین فیلمنامه برای «بنفشه آفریقایی»

فیلم های ایرانی در یکی دیگر از جشنواره های خارجی خوش درخشیدند و این بار، سه جایزه اصلی جشنواره فیلم‌های آسیایی بارسلونا به سه فیلم ایرانی اختصاص یافت.
فرزند فردوس کاویانی، بازیگر سینما و تلویزیون گفت: در تعجبم که برخی رسانه‌ها در فضای رسمی و مجازی از پدر من در شرایطی صحبت می‌کنند که در خانه سالمندان است و به آلزایمر دچار شده است.
پانته آ بهرام با نتشار این عکس نوشت: دستم می لرزد. ذهنم جمعیتِ پراکنده ای ست از عکسها، خنده ها، نگاهها، سلامها، خنده ها، آغوش‌ها ، هدیه ها ،دویدن ها، درخت ها، خنده ها، خنده ها...