سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

فیلم سینمایی «لاک‌پشت و حلزون» به کارگردانی رضا حماسی و تهیه‌کنندگی مشترک شهرام گیل‌آبادی و هوشنگ نورالهی و فیلمنامه‌ای از محسن رضایی که از چند ماه قبل پیش تولید خود را آغاز کرده بود، با دریافت پروانه ساخت از وزارت ارشاد به‌زودی وارد مرحله تولید می‌شود.
توصیه های کرونایی برای پرهیز از مهمانی‌های شب یلدا

سعید راد: یلدایی بدون مهمانی بدون مرگ

سعید راد گفت: همه ما علاقه‌مندیم جشن یلدا را در کنار خانواده و بزرگترها با دورهمی برگزار کنیم؛ اما شرایط کرونایی کشور الزام می‌کند این جشن را هم بدون مهمانی بگذرانیم.
میترا حجار و ابوالفضل پورعرب در فیلم جدید رافعی

ستارگان قدیم در «غیبت موجه»

فیلمبرداری فیلم سینمایی «غیبت موجه» جدیدترین اثر عباس رافعی با بازی میترا حجار و ابوالفضل پورعرب ادامه دارد.
هوشنگ گلمکانی: حذف سارا و نیکا از «پایتخت» تصمیم درست و شجاعانه‌ای بود هوشنگ گلمکانی منتقد و دبیر «ماهنامه فیلم» در واکنش به حذف سارا و نیکا از فصل هفتم «پایتخت» گفت: «پایتخت» اول که ساخته شد، کسی پیش‌بینی نمی‌کرد قسمت‌های بعدی‌اش هم ساخته شود و ده سال دوام بیاورد.
سخنان مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی به حواشی «مست عشق»

صاحبان «مست عشق» نخواستند ما در موضوع ورود کنیم

علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی درباره حواشی به‌وجود آمده برای فیلم سینمایی «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی توضیحاتی ارائه کرد.
تصویربرداری فیلم بلند داستانی «ناچاری» به کارگردانی محمدرضا یکانی که به تازگی آغاز شده است با بازی امیر محمد زند در تهران ادامه دارد.
پروانه ساخت فیلم «مخفیگاه» به کارگردانی بنیامین نادعلی و تهیه‌کنندگی هاشم علی اکبری و یوسف نادعلی صادر و فیلمبرداری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز شده است که در این اثر بازیگران تازه نفس نقش آفرینی می کنند.

یادداشت/گفته می‌شود محسن تنابنده نویسنده و بازیگر سریال برای فصل هفتم تقاضای ۵ میلیارد تومان دستمزد کرده است که با یک حساب سرانگشتی به رقمی بالای ۳۳۰ میلیون تومان برای هر قسمت می‌رسیم.

برگزیدگان جشنواره فیلم کوتاه «سلفی ۲۰» معرفی شدند و مصطفی جلالی فخر و محمد نیکبخت به پاس همراهی با مردم و اهالی سینما در روزهای کرونا مورد قدردانی قرار گرفتند.
ارسلان امیری کارگردان کردستانی در گفتگو با پرسون مطرح کرد:

فیلمبرداری سینمایی «زالاوا» پایان یافت/ استفاده از بازیگران خوش آتیه سینما

کارگردان فیلم «زالاوا» گفت: کار فیلمبرداری و تدوین اولیه فیلم سینمایی بلند «زالاوا» به پایان رسید و در آینده ای نزدیک آماده اکران می شود.