سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

فریده سپاه منصور در گفت وگو با پرسون مطرح کرد:

تلویزیون خیلی دیر به سراغ وقایع دهه 60 رفت / کشتار منافقین جلوی چشمم است

فریده سپاه منصور بازیگر فیلم «مهمان مامان» گفت: در مورد وقایع دهه 60 شبکه های خارجی خیلی به نفع خودشان تبلیغ انجام دادند تا جنایت های آن سالها و فعالیت های منافقین را عادی جلوه دهند و تلویزیون خیلی دیر به سراغ به تصویر کشیدن این وقایع تاریخی افتاد.
به بهانه برگزاری سی و نهمین جشنواره فیلم فجر؛

فجر و هزار سوال بی جواب!

سی و نهمین جشنواره فیلم فجر به دبیری محمد مهدی طباطبائی نژاد از 12 بهمن الی 22 بهمن برگزار خواهد شد و با اینکه تقریباً ده روز تا آغاز این رویداد مهم سینمایی زمان باقیمانده است، اما بسیاری از سوالات در خصوص نحوه برگزاری آن بدون پاسخ مانده است.
یک فیلم اصیل با اجرای درجه یک از لیلا حاتمی؛

نگاهی به فیلم «قاتل و وحشی» حمید نعمت‌الله

نیما حسنی‌نسب (منتقد سینما) درباره «قاتل و وحشی» حمید نعمت‌الله نوشت: «این «قاتل و وحشی» با هر معیاری از مهم‌ترین دستاوردهای سینمای ایران در دهه نود است که در سال پایانی یک دهه‌ی پر آشوب و در بدترین شرایط فکری و کیفی سینمای ما ظاهر شده تا روایت سینماییِ دقیقی از جنون و تباهی باشد.
عرضه در شبکه نمایش خانگی؛

نقش آفرینی حامد آهنگی در «ایران ۶۸»

فیلمبرداری فیلم «ایران ۶۸» به نویسندگی و کارگردانی متین اوجانی و تهیه‌کنندگی حمیدرضا دشتی به پایان رسید و این فیلم این روزها مراحل پس از تولید را پشن سر می‌گذارد.
مذاکرات میان مسئولان سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر و متولیان حوزه فروش بلیت و سینماداران، برای میزبانی ایمن از مخاطبان مردمی در این دوره از جشنواره، شرایط ویژه‌ای را رقم زده است.
نیوشا ضیغمی گفت: همیشه از اینکه در مراسم خواستگاری، صحبت از سکه و مهریه شود متنفر بوده‌ام.

بازیگر سریال «دل» در گفتگو با پرسون:

شرایط هنرمندان تئاتر سخت تر از سینما است

کوروش تهامی بازیگر سریال «زیر تیغ» گفت: اوضاع تئاتر طبیعتاً روبراه نیست و شرایط تئاتر به این خاطر که نیاز به تمرین حداقل دوماهه نیز دارد، قاعدتاً سخت تر از سینما است و بچه های تئاتر نیز به شدت تحت تاثیر این ویروس قرار دارند.
زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد که حضور حمید فرخ‌نژاد به عنوان تهیه‌کننده و بازیگر نقش اصلی فیلم سینمایی «میجر» به کارگردانی احسان عبدی‌پور باعث شده این اثر مورد بی‌توجهی قرار گیرد، در صورتی که به گفته برخی منتقدان و اهالی رسانه که در اکران خصوصی به تماشای این اثر نشسته‌اند، «میجر» اثری قابل تامل است و اتفاقاً حمید فرخ‌ن‍ژاد هم به خوبی در آن ایفای نقش کرده است.
رئیس مرکزاطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: جشنواره سی و نهم با محدودیت‌ها و ارزیابی که از ریسک آن وجود دارد برگزار خواهد شد و از مردم استدعا داریم در این دوره جشنواره با رعایت اصول و توصیه‌نامه‌های بهداشتی شرکت ‌کنند.