پلنگ طلایی لوکارنو به انونزی رسید

هفتاد و چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی لوکارنو که از ۴ تا ۱۴ آگوست (۱۳ تا ۲۳ مرداد) برگزار شد، شب پیش برندگان خود را شناخت و جایزه اصلی خود را به فیلم «انتقام مال من است، بقیه نقد می‌پردازند» اهدا کرد.
تصویر پلنگ طلایی لوکارنو به انونزی رسید

به گزارش سایت خبری پرسون، جشنواره فیلم لوکارنو ۲۰۲۱ برندگان خود را دیشب در شب پایانی این دوره معرفی کرد.

«انتقام مال من است، بقیه نقد می‌پردازند» محصول اندونزی، سنگاپور و آلمان با اقتباس از اثری ادبی نوشته ایکا کورنیاوان ساخته شده است.

در تاریخ هفتاد و چهار ساله لوکارنو برای اولین بار یک فیلمساز اندونزیایی برنده پلنگ طلا می‌شود.

یکی از تهیه‌کنندگان فیلم یعنی محمد زیدی به جای ادوین که زودتر از اتمام جشنواره راهی کشورش شده بود و اکنون در جاکارتا در قرنطینه است این جایزه را دریافت کرد و آن را به سینمای جنوب شرقی آسیا تقدیم کرد؛ به ویژه آن‌هایی که در این شرایط پاندمی سینما را رها نکرده‌اند.

در پیامی که از ادوین در مراسم پخش شد وی نیز گفت امیدوار است تا سینمای آسیای جنوب شرقی همواره موفق شود تا رنگ‌ها و مزه‌های بیشتری را برای سینمادوستان به ارمغان بیاورد و به ویژه برای آنهایی که طرفدار فیلم‌هایی درباره بی‌عدالتی و هرچیزی که انسانیت ما را نابود می‌کنند هستند، جذاب باشد.

یکی از مباحث داغ لوکارنوی امسال بحث جانشینی رییس ۷۷ ساله این جشنواره مارکو سولاری در آینده بود. کارلا اسپسیالی شهردار پیشین لوکارنو و رییس پالاسینما یکی از چهره‌هایی است که احتمال حضور وی در این پست بیشتر مطرح بود.

332063