آن چه در جلسه شورای صنفی نمایش با رییس جدید سازمان سینمایی گذشت

رییس سازمان سینمایی با اعضای شورای صنفی نمایش دیدار و گفتگو کرد که در این دیدار سخنان و خواسته هایی از سوی اعضای شورا مطرح شد.
تصویر آن چه در جلسه شورای صنفی نمایش با رییس جدید سازمان سینمایی گذشت

به گزارش سایت خبری پرسون، محمدحسین فرحبخش نماینده اتحادیه تهیه‌کنندگان سینما در شورای صنفی نمایش درباره جزییات دیدار محمد خزاعی رییس جدید سازمان سینمایی با اعضای این شورا گفت: در بدو ورود محمد خزاعی به سازمان سینمایی، جلسه ای با شورای صنفی نمایش برگزار شد و شورا گزارش مبسوطی درباره ۱۸ ماه فعالیت خود در دوران کرونا به ایشان ارایه داد.

او با بیان اینکه خزاعی از اهالی سینما است و مشکلات سینما را به خوبی می داند، گفت: در این دیدار اعضای شورای صنفی نمایش از ایشان تقاضا کرد تا برای تولید تا پایان سال بودجه داده نشود، زیرا تعداد بسیار زیادی از فیلم ها پشت اکران مانده اند و برای نمایش آن‌ها سینماها باید باز باشند و اگر فیلم ساخته شود و مردم به سالن سینما نروند، چرخه اصلی اکران صورت نمی گیرد.

این تهیه کننده سینما خاطرنشان کرد: در این جلسه نماینده سینمادارها، نماینده تهیه کنندگان، دبیر کانون پخش کنندگان یادآور شدند که سمفا یادگار خوبی از طرف حسین انتظامی است و خوب است تا این روند ادامه پیدا کند و سینمادارها به حق و حقوقشان برسند.

فرحبخش درباره وعده های رییس سازمان سینمایی نیز گفت: در این دیدار محمد خزاعی ضمن تشکر از اقدامات و فعالیت های شورای صنفی نمایش وعده بسته های حمایتی برای سینماداران و سینماهایی را که باز هستند، داد تا از آن‌ها حمایت شود و چراغ سینماها باز باشد. این امر مساله مهمی برای سینمادارها و شورای صنفی بود که از ایشان تشکر ویژه شد. ایشان از برنامه های کوتاه مدت و بلندمدتی که توسط شورای صنفی نمایش ارایه شد، استقبال کردند و قرار شد درخواست‌های شورای صنفی نمایش به او داده شود تا نظر کارشناسی خود را بدهند.

از نیروهای جوان که با رییس سازمان همفکرند استفاده شود

او افزود: درخواست دیگر ما از رییس سازمان سینمایی این بود که مدیران ناکارآمد را کنار بگذارند و از نیروهای جوان که با رییس سازمان همفکرند، استفاده شود.

فرحبخش با بیان اینکه تاکید رییس سازمان سینمایی بر باز بودن سالن های سینما است، یادآور شد: آقای خزاعی به دلیل حمایت ها و درخواست اهالی سینما مسئولیت ریاست سازمان سینمایی را پذیرفتند، به همین دلیل هم با سینماگران همسو هستند. از نکات بسیار مثبت این دیدار حمایت ایشان از اکران فیلم ها و باز بودن سینماها است.

وی همچنین گفت: نبض سینما در اکران فیلم ها است و خود آقای خزاعی با توجه به اینکه از اهالی سینما است، این موضوع را به خوبی می داند. در مجموع جلسه خوبی بود و نتایج مثبت آن به زودی شامل حال اهالی سینما می شود.

محمدرضا صابری و سجاد نوروزی به عنوان نماینده سینمادارها، محمدرضا فرجی مدیرکل نظارت، حسین فرحبخش به عنوان نماینده تهیه کنندگان و مرتضی شایسته نیز به عنوان نماینده پخش کنندگان و دبیر شورای صنفی در این دیدار حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری صبا

364647