سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

مریم سعادت دبیر افتخاری اولین جشنواره آموزشی تئاتر پنجمک در پیامی که برای این جشنواره نوشته بر تاثیر تئاتر بر آموزش و همچنین تاثیر آموزش تئاتر بر شکلگیری شخصیت افراد تاکید کرده است.
در ۸۴ سالگی آرزویی ندارم جز شادی مردم

همکلام با «ابوالحسن تهامی نژاد» دوبلور پیشکسوت کشور

ابوالحسن تهامی نژاد، صداپیشه نام آشنایی که اغلب صدایش را در ابتدای فیلم‌های سینمایی و با معرفی فیلم و بازیگران می‌شناسیم، متولد (۱۳ مرداد سال ۱۳۱۷) است. در این گفت و گو از این دوبلور پیشکسوت بیشتر بدانید.
ارشا اقدسی بدلکار سینما به دلیل شدت جراحات ناشی از سانحه رانندگی در بیروت درگذشت.
بن فاستر، شارمین بینگوا، گیلبرت اوور و مصطفی شکیر به جمع بازیگران تریلر جدید آنتوان فوکوآ با عنوان «رهاسازی» یا «آزادی» محصول اپل پیوسته‌اند که نقش اصلی آن را ویل اسمیت ایفا می‌کند.
روح‌ا... زمانی اعتراف می کند در گذشته به دنبال دزدی، قلیان و... رفته چون آدمی بی هدف بوده است اما دیگر با لحن کوچه و بازاری صحبت و مثل گذشته زندگی نمی کند و حتی دیگر کودک کار نیست. او خدا را شکر می کند که مسیر زندگی خود را پیدا کرده است و می تواند از طریق بازیگری امرار معاش کند. او بیشتر وقتش را با مطالعه، فیلم دیدن و آموزش بازیگری می گذراند و مشغول بازی در سریال «عاشورا» با موضوع زندگی شهید باکری است.
رامبد جوان که از اواخر تیرماه درگیر کرونا شده بود و در بیمارستان هم بستری شد از بیمارستان مرخص شده است.
آیین افتتاح پردیس تئاتر و موسیقی، آمفی‌تئاتر روباز و فروشگاه آنلاین باغ کتاب تهران با حضور شهردار تهران و رییس سازمان فرهنگی هنری برگزار شد.
فیلم سینمایی «گورکن» به نویسندگی و کارگردانی کاظم ملایی و تهیه‌کنندگی سینا سعیدیان از پنجشنبه ۱۴ مردادماه در پلتفرم‌های «نماوا» و «فیلیمو» به‌صورت آنلاین اکران می‌شود. ویشکا آسایش یکی از نقش هلی اصلی را ایفا می کند.

مهنوش مرادی، یکی از دوستان نزدیک ارشا اقدسی که این روزها همراه با خانواده او در لبنان به سر می‌برد، با تکذیب خبر درگذشت او که دوباره منتشر شده است، تاکید کرد: ارشا زنده است! تا زمانی که نفس می‌کشد، زنده است! تا زمانی که یک درصد امید به زندگی او داریم، زنده است!