سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

شورای مرکزی انجمن صنفی فیلم‌نامه‌نویسان سینمای ایران در بیانیه‌ای، نسبت به انسداد کامل فیلم‌نامه‌نویسی حرفه‌ای در شرایط حال حاضر سینمای ایران هشدار داد و آن را حاصل فشار توأمان سانسور سازمان‌یافته و کم‌دانشی روند تولید عنوان کرد.
رضا رویگری بازیگر فیلم «دل شکسته» گفت: یک نفر عکسی را از فرامرز صدیقی منتشر کرده که وضعیتش خراب است، با من هم همین کار را کردند، این حرکات به هیچ وجه حمایت نیست، بلکه باعث حواشی بیشتر می شود.
جان کیوساک ستاره محبوب فیلم‌های «وفاداری بالا» و «جان مالکوویچ بودن» مدتی زیادی است که از حرفه بازیگری کناره گیری کرده است.
با ادامه فیلم‌برداری فیلم سینمایی «آزردگان» محمدرضا داوودنژاد و مریم بوبانی به جمع بازیگران این پروژه پیوستند.
«قهرمان» نامزد بهترین فیلم بین المللی از سوی انجمن منتقدان فیلم واشنگتن و همچنین مجمع منتقدان هالیوود شد.
محمود شالویی سرپرست معاونت امور هنری برگزاری جشنواره‌های نمایشی آیینی_سنتی را فرصتی مغتنم برای آغاز پژوهش‌ها، تبادل تجربیات و بهره‌گیری‌های بسیار از نگاه‌ها، برداشت‌ها و ارایه‌های جدید از این امکان پرظرفیت دانست.
مهلت ارسال مهلت ارسال آثار در سه بخش نمایشنامه‌نویسی، تئاتر خیابانی و رادیو تئاتر سومین جشنواره سراسری تئاتر سردار آسمانی تا ۲۵ آذرماه ۱۴۰۰ تمدید شد. در سه بخش نمایشنامه‌نویسی، تئاتر خیابانی و رادیو تئاتر سومین جشنواره سراسری تئاتر سردار آسمانی تا ۲۵ آذرماه ۱۴۰۰ تمدید شد.
میرعلیرضا دریابیگی مدرس تئاتر و عضو هیات علمی دانشگاه هنر دانشگاه آزاد اسلامی از تبدیل کتاب پژوهشی «نمایش در ایران» بهرام بیضایی به اثری نمایشی و اجرایی برای حضور در جشنواره نمایش‌هایی آیینی و سنتی در قالب تئاتری پست‌دراماتیک به عنوان مهمان ویژه خبر داد.
مجید مجیدی کارگردان ایرانی در مسترکلاسی در جشنواره ترکیه‌ای بیان کرد که همه تصور می‌کنند امکانات زیادی بود که توانستیم این فیلم‌ها را بسازیم ولی ما از صفر شروع کردیم و برای هر فیلم جنگیدیم.
با گذشت نزدیک به ۴۵ روز از حادثه مرگبار هالیوود و کشته شدن هالینا هاچینز (مدیر فیلم‌برداری فیلم «زنگار») در یک صحنه فیلمبرداری، الک بالدوین سرانجام در یک گفت و گوی رسمی حاضر شد و به شرح جزییات این اتفاق پرداخت.
امیر خوراکیان بیان کرد هیچوقت مسئولیت سامانه‌ها و پلتفرم‌ها صفر نیست زیرا محتوای مجرمانه مشخص است اما محتوایی که ظاهرش مجرمانه نیست ولی حقی از این طریق ضایع شده باشد، قابل پیگیری است.