سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

لیدی گاگا برای بازی در فیلم «خاندان گوچی» نقش شخصیتی جنجالی به نام پاتریتزیا رجیانی جایزه بهترین بازیگر زن حلقه منتقدان نیویورک را از آن خود کرد.
هالیوود همیشه علاقه خاصی نسبت به فیلم‌های ماشین‌سواری داشته، مخصوصاً چون این ورزش می‌تواند جذبه بصری خاصی داشته باشد و در عین حال از ارزش درام بالا و شخصیت‌های کله‌شق و منطقی بهره ببرد.
فریده سپاه‌منصور ـ هنرمند پیشکسوت کشورمان ـ می‌گوید: این روزها هیچکس دل و دماغ کار کردن ندارد. او که سال‌هاست برای سینما، تئاتر و تلویزیون نقش بازی کرده، معتقد است: تلویزیون هنرمندان را اذیت می‌کند و دوست دارد همه مجانی برایش کار کنند؛ مگر ما زندگی نداریم؟!
فیلم سینمایی «شهر گربه‌ها» نیم میلیاردی شد؛ «آتابای» هم در پایان اولین هفته اکران خود به فروش یک میلیارد تومانی دست پیدا کرد. «منصور» هم در آستانه فتح گیشه ۲ میلیارد تومانی است.
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با برشمردن ظرفیت بالای سینمای ایران، گفت: این ظرفیت در سینمای ایران برای بازگشت مخاطب به سینما وجود دارد فقط باید در تولید آثار به حل مسائل فرهنگی جامعه توجه داشت لذا چهلمین جشنواره فیلم فجر می‌تواند با نگاه مسئولانه‌تر و جدی‌تر به ارزیابی آثار و هنرمندان بپردازد.
جشنواره فیلم برلین که قرار است فوریه به صورت فیزیکی برگزار شود، با دیده شدن سویه جدید کووید ۱۹ یعنی اومیکرون با بررسی‌هایی درباره تغییرات احتمالی روبه رو شده است.