کار و تعاون

به روزترین اخبار حوزه اشتغال را در سرویس کار و تعاون پرسون بخوانید.

نتایج یک پژوهش از بررسی وضعیت شغلی شاغلان کشور در سال ۱۳۹۹ نشان می دهد که بیش از ۸۵ درصد افراد در بخش خصوصی و حدود ۱۵ درصد در بخش عمومی مشغول کار بوده اند؛ بیشترین سهم در بین حقوق بگیران بخش خصوصی نیز به کارکنان مشاغل ساده تعلق دارد.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه قیمت تمام شده نهضت ملی مسکن قابل پیش‌بینی نیست، گفت: تا چند روز آینده در رابطه با عزل یا استعفای مدیرعامل راه‌آهن تصمیم‌گیری می‌شود.
مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از آغاز پروازهای حج از فردا (یکشنبه ۲۲ خردادماه) خبر داد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه افزایش 57.4 درصدی حداقل حقوق بازنشستگان از خرداد اعمال می‌شود، گفت: معوقه دو ماه اول سال هم در دو ماه آینده پرداخت می‌شود.
بررسی اشتغال در بخش‌های عمده فعالیت اقتصادی نشان می‌دهد، سال گذشته بخش خدمات با ۴۹.۸ درصد و بخش صنعت با ۳۳.۸ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند که نشانگر افزایش ۰.۵ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۹ است.
وزیر کار در پاسخ به سوالی در خصوص زمان اعمال افزایش مستمری و حقوق بازنشستگان در سال جاری گفت: این موضوع در دستور کار دولت قرار دارد، اما دولت طی هفته‌های اخیر در خصوص اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها دستور کار شلوغی داشته است.
واکنش صنایع مختلف به مصوبه دستمزد۱۴۰۱ یکسان نیست. این موضوع در گزارش مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی ایران به خوبی منعکس شده است. ازآنجاکه سهم نیروی کار در روند تولید رشته فعالیت‌های صنعتی کشور متفاوت است، افزایش ۵۷ درصدی دستمزد نیروی کار در سال جاری، زمینه‌ساز تحولات تازه‌ای در بخش تولید خواهد بود. مهم‌ترین اثر این مصوبه از ناحیه افزایش هزینه تولید در صنایع کاربر خواهد بود؛ اما به نظر می‌رسد که نتیجه پنهان این مصوبه تغییر جریان سرمایه‌گذاری صنعتی در کشور است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه سامانه مربوط به ثبت اعتراضات افراد درباره عدم دریافت یارانه‌ در روزهای آینده آماده استفاده می‌شود، گفت: مبلغ واریز شده کنونی، مبلغی اعتباری است و مردم فعلا اجازه برداشت این مبلغ را ندارند.
روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به هموطنان پیشنهاد کرد عجله نکنند و از اینترنت پر سرعت با وی‌پی‌‌ان خاموش برای ثبت اعتراض یارانه‌ها استفاده کنند.
خبرهای خوش وزیر کار درباره افزایش حقوق کارگران و بازنشستگان

دهک بندی جدید خانوارها به سازمان هدفمندی یارانه ارسال شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بیانات رهبرمعظم انقلاب اسلامی در دیدار با کارگران در خصوص ارتقای کار و جامعه کارگری راهبردی بود و نکات مهمی را مورد تاکید قرار دادند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با کارگران در خصوص ارتقای کار و جامعه کارگری راهبردی بود و نکات مهمی را مورد تاکید قرار دادند.
وقتی اقدام به تجارت و یا فعالیت اقتصادی می نمایید، نیازمند آن هستید تا با مطالعه دقیق و فراهم آوردن اطلاعات و مدارک مرتبط به آن فعالیت، تمام جوانب آن را ارزیابی نمایید.