کار و تعاون

به روزترین اخبار حوزه اشتغال را در سرویس کار و تعاون پرسون بخوانید.

طرح «مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها» از بیستم اردیبهشت ماه جاری از سوی دولت کلید خورد. با اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها، یارانه جدید برای ۷۲ میلیون نفر (۲۳ میلیون خانوار) واریز شد که برای سه دهک اول ۴۰۰ هزار تومان و برای دهک‌های بین چهار تا ۹ نیز ۳۰۰ هزار تومان بود.
یک کارشناس بازار کار درباره کاهش حق مسکن کارگران گفت: دستمزدی که بنا به دلایل قانونی و چارچوب‌های حقوقی مصوب شده، هیچ‌کس حق تغییر آن را ندارد؛ در نهایت دولت می‌توانست مصوبه را به شورای عالی برگرداند.

معاون اشتغال وزارت کار گفت:کارجویان می‌توانند به‌صورت مستقل وارد سامانه شغل شده و ثبت‌نام کنند و پس از تکمیل رزومه خود فرصت‌های شغلی موردعلاقه و مرتبط با خود را جستجو کkند و در صورت نیاز درخواست استخدام خود را در سامانه ثبت کنند.
رحمت الله پورموسی با اشاره بالا بودن هزینه های مسکن و اجاره بها اظهار کرد: در حال حاضر بیش از دو سوم حقوق کارگران بابت هزینه مسکن و اجاره بها صرف می شود در حالی که دریافتی کارگران بالا نیست و کرایه یک خانه در حاشیه شهرها هم سرسام آور است به همین دلیل دولت باید به موضوع مسکن کارگران ورود کند و ساخت مسکن ارزان برای کارگران در دستور کار قرار گیرد.

طبق اعلام سازمان حمایت، در اردیبهشت امسال، ۴۱ هزار و ۶۵۴ مورد گشت مشترک با سازمان تعزیرات حکومتی و دیگر دستگاه‌ها از جمله وزارت جهاد کشاورزی، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری، اتاق اصناف و اتحادیه ها وغیره برای کنترل بازار و مبارزه با گرانفروشی انجام شده است.
آیا تغییر عبدالملکی و فاطمی‌امین و جایگزینی آن‌ها با چهره‌ای، چون زاهدی‌وفا و... می‌تواند مشکلات عدیده مردم در حوزه گرانی‌ها، افزایش بیکاری، گسترش فقر، رشد نقدینگی و... را پوشش دهد؟
بخشی از پرستاران در شرایطی به خدمت نیروهای شرکت می‌روند که در هیچ کشوری موضوع سلامت و پرستاران به‌عنوان اصلی‌ترین تهدید یک کشور را به بخش خصوصی واگذار نمی‌کنند.
وزارت کار طی اطلاعیه ای روند مصوبه دولت برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را اعلام کرد بدون آنکه در مورد علت تغییر مصوبه شورای کار عالی کار و هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی در دولت توضیح قانع‌کننده‌ای ارائه کند.

سنکا‌ اندیشمند و فیلسوف روم باستان جمله ای در توصیف رفتارهای انسانها دارد که‌ باید با خطی نستعلیق و به شکلی منقش قاب و دیوارکوب گردد، می گوید: دو رفتار در انسان ها خیلی آسان است، پشت سر مردم غیبت کردن و جلوی رویشان تعریف از آنان کردن.
دلار در طول دوره اخیر جهش قیمت مسکن همواره یکی از اصلی‌‌ترین بازیگردانان جهش و عامل بالابرنده سطح قیمت‌ها در این بازار بوده است.
زاهدی‌وفا به عنوان سرپرست وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی معرفی شد، از این رو سوابق وی را بررسی می کنیم.
بهادری جهرمی گفت: روز گذشته وزیر کار دومین بار متوالی استعفای خود را تقدیم رییس‌جمهور کردند که دومین بار نیز مورد موافقت رییس‌جمهور قرار گرفته شد.

امروز خبری منتشر شد که احتمالاً «حجت عبدالملکی» وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی به زودی از دولت کنار خواهد رفت.

ولی اسماعیلی می‌گوید که به‌عنوان رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و برابر پیگیری‌هایی که از صبح امروز انجام داده است، استعفای وزیر کار شایعه است.