کار و تعاون

به روزترین اخبار حوزه اشتغال را در سرویس کار و تعاون پرسون بخوانید.

وزیر کار درباره آخرین وضعیت طرح کالابرگ الکترونیکی،گفت: قرار است تغییراتی بر حسب دستور معاون اول رئیس جمهور به عمل آوریم که در حیطه کارشناسی است تا پس از انجام و تایید مراجع صاحب‌نظر، ابلاغ شود.
معاون توسعه اشتغال وزارت کار با بیان اینکه تمرکز وزارتخانه در اشتغالزایی بر اشتغال فارغ التحصیلان بیکار قرار گرفته است گفت:معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم مکلف شده‌اند برای حل مشکل بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی، برنامه ارائه دهند.
پمعاون تعاون وزارت کار خبر از تشکیل ۱۰۱ شرکت تعاونی دانش بنیان داد و گفت:خط اعتباری ۳ هزار میلیارد تومانی در مجلس تصویب شده است که شیوه‌نامه اجرایی آن هفته قبل به استان‌ها ابلاغ شد.
رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت ایجاد انگیزه مثبت و سازنده در کارکنان اداری، برقراری عدالت در پرداخت حقوق و مزایا در ادارات را به‌عنوان یکی از مهمترین عوامل ایجاد انگیزه و افزایش بهره‌وری در ادارات ضروری دانست.
رئیس سازمان فنی و حرفه ای با اشاره به مهارت آموزی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی در مسیر مشاغل آینده گفت: در طرح کهاد ۵۰۰هزار نفر دانشجوی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی حدود ۳۰۰۱۳۳۸ نفر ساعت آموزش دیده اند .
حسین راغفر، اقتصاددان می گوید برنامه هفتم جهت‌گیری مشخصی دارد و یک برنامه کاملا نئولیبرالی است. این برنامه همه‌ی مسئولیت‌های اجتماعی حاکمیت در قانون اساسی را به بخش خصوصی واگذار کرده است.
وزیر کار با اشاره به اینکه در دو حوزه اقتصاد معدن و دریا عقب هستیم گفت: بستر کار فراهم است، ضمن اینکه مدیریت حلقه مفقوده است و به عنوان کارگزاران مکلف هستیم که به تولید حداکثری برسیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در تفاهم‌نامه‌ای با وزارت راه و شهرسازی، مقرر شده است ۴۰۰هزار واحد مسکونی در طی ۴سال دولت سیزدهم برای کارگران احداث شود.
مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: مردم اطمینان خاطر داشته باشند که دولت بنای قطع یارانه نقدی مردم را ندارد؛ اما کسانی مشمول یارانه مضاعف می‌شوند که کالا خریداری کنند.
با وجود تمام دشواری‌های اقتصادی که مردم با آن مواجه هستند، اما شرایط کسب‌و‌کار آسان هم برای‌شان فراهم شده است. در دنیای مدرن و با پیشرفت علم و ظهور اینترنت هر شخص می‌تواند در خانه بنشیند و با کمک یک گوشی و سیستم کسب درآمد میلیونی داشته باشد. گروهی از مشاغل  هستند که بدون  محدودیت مکانی و زمانی می‌توان به آن‌ها پرداخت. اما موضوع مهم این است که در اغلب این مشاغل آموزش تایپ ده انگشتی ضروری بوده و افراد جویای کار اینترنتی باید آن را بیاموزند.
معاون وزیر کار اعلام کرد که بررسی لایحه اصلاح قانون کار مراحل نهایی را در کمیسیون‌های دولت طی می‌کند و به‌زودی به مجلس می‌رود که به قانون تبدیل شود.
دکتر مخبر در دیدار با رئیس اتاق تعاون ایران و جمعی از نمایندگان مجلس در فراکسیون تعاون؛

توسعه بخش تعاون گامی مهم در جهت تحقق شعار سال است

معاون اول رئیس جمهور در دیدار با رئیس اتاق تعاون ایران و فراکسیون تعاون مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران عامل اتحادیه های تعاونی به بحث و تبادل نظر درخصوص طرح ها، مشکلات و پیشنهادات نمایندگان پرداخت.
قانون تغییر ساعت رسمی کشور که از ابتدای امسال با اصرار نمایندگان مجلس شورای اسلامی لغو شد، خیلی سریع تر از آنکه انتظار می رفت آثار منفی خود را نمایان ساخت و گلایه اقشار مختلف مردم را برانگیخت.
با گذشت یک هفته از ابلاغ تغییر ساعات ادارات توسط دولت، انتقادها از سوی مردم و کارشناسان و حتی نمایندگان مجلس شنیده می‌شود و این در حالی است که مبنای این تصمیم دولت به مصوبه مجلس شورای اسلامی باز می‌گردد.